Handledare Till Projekt Om Sociala Företag

Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen i Åmål

Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen söker

HANDLEDARE TILL PROJEKT OM SOCIALA FÖRETAG

Bakgrund:
Åmåls kommun är projektägare till ESF-projektet VI VILL! VI KAN! VI GÖR DET!. Projektet, som även omfattar Dals-Eds, Bengtsfors, Melleruds och Säffle kommuner, startade i augusti 2012 och pågår till april 2014. Genom detta projekt vill vi skapa förutsättningar för människor att starta sociala företag. Våra handledare utbildar individer till att starta och driva sociala företag, informerar privatpersoner, verksamheter, företag och ideella organisationer om socialt företagande. Projektet kommer dessutom att inventera lämpliga arbetsuppgifter och uppdrag som sociala företag kan utföra åt andra lokala företag eller myndigheter.

Anställningsvillkor:
Tidsbegränsad anställning 100 % med tillträde snarast möjligt. Anställningen upphör 2014-04-30.

Placering:
Handledaren tillhör integrations- och arbetsmarknadsförvaltningens team för projektstöd som är organiserad under kommunstyrelsen. Närmaste chef är förvaltningschefen. Placering sker i huvudsak i Säffle kommun med ansvar även för Bengtsfors kommun.

Publiceringsdatum
2013-04-29

Dina arbetsuppgifter
Uppgiften är att motivera, handleda och stödja intresserade individer tillsammans med samverkande myndigheter i att vilja och våga starta egna bärkraftiga sociala företag. Detaljerad projektbeskrivning kan fås vid förfrågan.

Kvalifikationer
Lämplig högskolebakgrund är beteendevetare, socialpedagog, socionom,
hälso-/friskvårdsvetare eller liknande inriktning. Du har goda kunskaper om förändringsprocesser och hur man motiverar människor till förändring. Du har även kunskaper om olika metoder/verktyg som stödjer förändring, exempelvis lösningsfokuserat arbetssätt, motiverande samtal, coachande arbetsmetoder. Vidare har du B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av starta eget-rådgivning, företagsrådgivning, sociala företag och av att ha arbetat i ett socialfondsprojekt tidigare.

Information lämnas av:
Förvaltningschef Jan-Erik Lundin, telefon 0532-173 60 eller 070-694 94 15

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast måndagen den 13 maj 2013 till kommun@amal.se . Ansökan ska märkas: Handledare, dnr KS 2013/127. Betyg, intyg med mera som styrker ditt CV inlämnas efter anmodan.

Rekryteringsansvariga har tagit ställning till i vilka medier annonsen ska införas och vi undanber oss kontakter med övriga annonseringskonsulter.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-13
Ange följande referens när du ansöker: dnr KS 2013/127
Ansökan kan skickas till e-postadress: kommun@amal.se

Kontakt
Jan-Erik Lundin, förvaltningschef 0532-17360 (telefon) 070-6949415 (mobiltelefon)

Företag
Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Stadshuset, Kungsgatan 26
Åmål

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0532-17000
Faxnummer: 0532-16814
E-postadress: kommun@amal.se

Jobbnummer
1536015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen: