Handledare sökes till Rusta och Matcha i Helsingborg!
Aredu AB / Personaltjänstemannajobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aredu AB i Ängelholm,
Klippan,
Helsingborg,
Laholm,
Lund eller i
hela Sverige Det var 2007 som vi lade grunden till dagens Aredu. Idag levererar våra erfarna och engagerade medarbetare arbetsmarknadsinsatser åt Arbetsförmedlingen på över 40 orter i Sverige med målsättningen att minska utanförskapet.
Aredu söker en handledare till tjänsten Rusta och Matcha Helsingborg!
Rusta och Matcha är en upphandlad tjänst från Arbetsförmedlingen med målet att föra samman arbetssökande med de som söker arbetskraft och på så vis få fler ut i arbete och minska utanförskapet och arbetslösheten.
Arbetet som handledare innebär att hjälpa människor ut i arbete, antingen genom att matcha dem med relevant företag eller studier. Du kommer att möta deltagare med olika förutsättningar och bakgrunder. En stor del av ditt arbete kommer innebära individuella samtal, gruppvägledningar och informationer för att på bästa sätt förbereda och ge deltagare verktyg att förbättra sina färdigheter och öka dennes möjlighet till sysselsättning.
Som handledare har du det yttersta ansvaret för dina deltagare vilket innebär att kartlägga förutsättningar och behov, genomföra individuella samtal och upprätta utvecklingsplan. Arbetet innebär administration kopplat till uppdraget.
Om dig
För att trivas som handledare i Rusta och matcha bör man ha goda kommunikationsfärdigheter, vara lyhörd och empatisk, ha förmågan att coacha och motivera andra, vara flexibel och kunna anpassa dig till olika individer och situationer, samt vara engagerad och målinriktad i arbetet med att stödja och guida deltagarna mot arbete eller utbildning. Det är också viktigt att vara självständig och kunna ta initiativ samt ha kunskap om arbetsmarknaden och olika yrkesområden.
Meriterande
Språkkunskaper (olika språk), körkort och tillgång till bil, tidigare erfarenhet av Workbuster, goda digital kompetens, goda kunskaper om den lokala arbetsmarknaden, utbildningar och företagskontakter
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
För att arbeta som handledare i tjänsten behöver du uppfylla de formella behörighetskraven enligt alternativ 1 eller alternativ 2 nedan.
Alternativ 1
• Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
• Arbetslivserfarenhet: Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under 2 år.
Alternativ 2
• Utbildning: Minst 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• * Arbetsledning med personalansvar.
• * Omställningsarbete för arbetssökande.
• * Rekrytering
• * Studie- och yrkesvägledning.
• * Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
• * Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
• * Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under 3 år.
Verifikation av meriter
Sökandens kompetens ska kunna styrkas genom verifierbara dokument och intyg.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aredu AB (org.nr 556720-9993)
Arbetsplats Aredu
Jobbnummer 7756006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.