Handledare Meritportföljen-för arbete i Karlshamn

ABC kraften / Personaltjänstemannajobb / Sölvesborg
2016-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare Meritportföljen-för arbete i Karlshamn" (publicerad 2016-04-20) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Sölvesborg, Bromölla, Karlshamn, Olofström, Kristianstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ABC kraften i Sölvesborg, Karlshamn, Olofström, Kristianstad, Hässleholm eller i hela Sverige

ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.

Handledare Meritportföljen - för arbete i Karlshamn
Tjänstens innehåll i huvudsak;
Du kommer att möta utrikesfödda personer som har utbildning från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och verifiera yrkesklassificeringar, genom kartläggning, kompetensbedömning och yrkesprövning. Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en annan viktig del i arbetet. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.

Formell kompeten;
Observera att nedanstående är krav från vår uppdragsgivare. 1 års erfarenhet av att ta fram Meritportfölj Eller 1 års erfarenhet av framtagning av praktikplatser Cv-skrivning och att sammanställa intyg och betyg. Data/dokumentationsvana eftersom dator är ett arbetsverktyg i tjänsten.
Önskvärda meriter;
Kunskap i ett eller flera utomeuropeiska språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, romani, ryska, engelska, franska och spanska etc B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma.

Personlig kompetens;
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att de formella kompetenskraven uppfylls.
Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Din ansökan Ansökan via vår hemsida www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF.

ABC Kraften organisationsnummer: 556720-9993 www.abckraften.se
I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven. Startdatum och slutdatum för tjänster och utbildningar ska framgå med år och månad.
Information;
Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.
Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Frågor besvaras av Verksamhetschef Magdalena Osbeck: Tfn: 0761-810210 Mail: magdalena.osbeck@abckraften.se
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-02-09

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ABC kraften

Adress
ABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Fristadstorget 8A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2661934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ABC kraften

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ABC kraften: