Handledare med spetskompetens i studie- och yrkesvägledning

Gävle kommun, Arbetsmarknadsenheten / Vårdarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Arbetsmarknadsenheten i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Vi skapar möjligheter. För det lokala näringslivet. För kompetensutveckling och sysselsättning. De 300 medarbetarna vid Näringsliv & arbetsmarknad Gävle bidrar till att göra Gävle attraktivt för företagande och framtidsvisioner. Hos oss jobbar du med att skapa de bästa förutsättningarna för lärande och personlig utveckling. Tillsammans gör vi Gävle konkurrenskraftigt.




Publiceringsdatum
2016-12-01

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en handledare med specialistkompetens inom Studie-och yrkesvägledning. I denna roll arbetar du med målgruppen arbetssökande, långtidssjukskrivna samt ungdomar utanför gymnasieskolan. I din roll som handledare/Studie och yrkesvägledare kommer du vägleda, motivera och coacha deltagarna mot studier eller arbete. Genom en kartläggning av deltagarnas behov är du med och planerar vilka aktiviteter deltagarna behöver för att nå sina mål. Målet är någon form av studier som i förlängningen som leder till arbete. Du gör skillnad för deltagaren genom att driva utvecklingen utifrån individens egna förutsättningar och arbetar motiverande mot arbetsmarknadens behov.

Som handledare/studie och yrkesvägledare ger du deltagaren förutsättningar att komma vidare i sin utveckling mot utbildning och arbete. Arbetet innebär att arbeta i team och att samarbeta med externa såväl interna som aktörer såsom arbetsförmedlingen, försäkringskassan, utbildningsanordnare och arbetsgivare.


Kvalifikationer
Du är utbildad studie- och yrkesvägledare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt har ett stort intresse för att arbeta med människor och för dig är det av stor vikt att skapa och bevara goda relationer och nätverk. Du är trygg i dig själv och en av dina styrkor är att motivera och engagera andra.

Vi ser att du har viljan att arbeta på ett sätt där en flexibel process till studier eller arbete ses som viktigt. För att du ska lyckas i arbetet som handledare är det viktigt att du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete, tar initiativ, är lösningsfokuserad och ser möjligheter snarare än problem - du har lätt för att tänka "utanför ramarna". Du är bra på att formulera dig tydligt i skrift och du känner dig bekväm och tycker om att tala inför grupp.

B-körkort samt körvana är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-16
Ange följande referens när du ansöker: NAG 51/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Eriksson camilla.eriksson@gavle.se
Maria Ceder maria.ceder@gavle.se 026-17 81 86

Företag
Gävle kommun, Arbetsmarknadsenheten

Adress
Gävle kommun, Arbetsmarknadsenheten
Box 954
80126 Gävle

Kontorsadress
Drottninggatan 22 Gävle

Jobbnummer
3189807

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Arbetsmarknadsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Arbetsmarknadsenheten: