Handledare/matchare, Stöd och matchning

AB Ability coaching / Personaltjänstemannajobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Ability coaching i Örnsköldsvik, Kramfors, Bjurholm, Härnösand, Vännäs eller i hela Sverige

Driven och självgående handledare/matchare inom tjänsten Stöd och matchning sökes till vårt kontor i Örnsköldsvik där du tillsammans med kollegor fortsätter vårt kvalitativa, viktiga och roliga uppdrag.

Om dig
Vi söker dig med sälj- och utåtriktad personlighet som gillar att knyta nya kontakter, samarbeten och åstadkomma resultat. Du drivs av att både utveckla och utvecklas i en dynamisk företagsmiljö och snabb tillväxtorganisation med korta beslutsvägar, högt i tak och framåtanda.

Publiceringsdatum
2020-12-02

Arbetsuppgifter
Som handledare matchar du individen ut i jobb eller studier. Arbetet innebär mycket kontakt med arbetsgivare och utbildningsanordnare. Utöver fokus på matchning jobbar du också målinriktat tillsammans med deltagaren och anpassar insatsen efter en bred målgrupp, vilken du träffar både i grupp och enskilt för att ge och förbättra jobbsökarverktyg genom kunskap, motivation och inspiration. Anordnade av praktik, studiebesök och events gör dagarna extra roliga. Framför allt bidrar du till ständig utveckling hos människor och till samhället i stort.

Vänligen ange i ansökan vilket av nedan formellt kompetenskrav du uppfyller. Ansökningar där kompetenskrav inte uppfylls har vi inte möjlighet att bearbeta.

Formella kompetenskrav:
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.

Om företaget
ABILITY är ett kvalitetsmedvetet företag som jobbar med utarbetade processer där kunden är i fokus. Våra verksamhetsområden är arbetslivsinriktad rehabilitering, social och organisatorisk arbetsmiljö, arbetsmarknadstjänster och utbildning.
Medarbetarna på Ability är specialister inom de områden där de är verksamma.
Vi har kontor över hela landet där vi i nuläget levererar tjänsterna Aktivitetsbaserade utredningsplatser, Stöd och matchning samt Kundval Rusta och matcha.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-01

Adress
AB Ability Coaching
Storgatan 19 B
89134 Örnsköldsvik

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ref Handledare, Örnsköldsvik".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Ability Coaching (org.nr 556776-0904)
Storgatan 19 B (visa karta)
891 34  ÖRNSKÖLDSVIK

Ansökan
E-post: annika.lund@ability.se

Arbetsplats
Örnsköldsvik

Jobbnummer
5471765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Ability coaching

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Ability coaching: