Handledare för arbetssökande
Itineris / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
2017-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare för arbetssökande" (publicerad 2021-01-04) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Itineris i Stockholm,
Solna,
Ekerö,
Uppsala,
Avesta eller i
hela Sverige Målet med tjänsten är att hjälpa våra deltagare att komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid.
Utöver coachning och handledning ingår det även i arbetsuppgifterna att bygga upp ett nätverk av potentiella arbetsgivare. Därför ser vi gärna att du trivs med att nätverka och knyta kontakter. Möjligtvis har du arbetat inom försäljning tidigare.
Arbetets innehåll:
• Kartläggning av deltagares kompetens, yrkesområden, utbildning, färdigheter och mål.
• Personliga samtal, stödjande i sökprocesser och utformandet av ansökningshandlingar.
• Knyta kontakter med potentiella arbetsgivare
• Dokumentation och rapportering.
Som handledare coachar och vägleder du arbetssökande till egen försörjning genom arbete eller studier. Du drivs av att stötta och motivera samt tror att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Den arbetssökandes förutsättningar och specifika behov är din utgångspunkt och du kartlägger tidigare erfarenheter för att planera insatserna.
Vem är du:
• Resultatinriktad
• Strukturerad
• Administrativ
• Duktig på att knyta hållbara kontakter
• Handlingskraftig
• Gärna tidigare erfarenhet av försäljning
Du skall också uppfylla något av nedanstående krav:
• Innehar minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledare, företagsekonomi, arbetspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Har en arbetslivserfarenhet på två år eller mer motsvarande heltid under de senaste fem åren.
* Alternativt minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat samt minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter enligt nedan: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning.
Samt:
Ha förmåga att kommunicera tydligt på svenska och engelska i tal och skrift. Har mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och prestationsprogram, e-post samt Internet.
Itineris AB verkar inom projektet Stöd och matchning och är underleverantör till Arbetsförmedlingen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid, dagtid.
Publiceringsdatum2017-04-28ErsättningIndividuellt lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-28
KontaktLisa Kjellgren
lisa@itineris.se 0841051004
FöretagItineris
AdressItineris
Nibbla Gård 2
17853 Ekerö
KontorsadressPolhemsgatan 7
Jobbnummer 3467618
Observera att sista ansökningsdag har passerat.