Handledare ensamkommande barn

Gislaveds kommun, Individ- och familjeomsorg / Behandlingsassistentjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gislaveds kommun, Individ- och familjeomsorg i Gislaved

Med 2500 medarbetare som alla bidrar till vår mångfald är vi en dynamisk kommun i framkant. Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Samla ny energi i pisten i Sydsveriges största skidanläggning eller upplev vårt mångsidiga kulturliv - här finns något för alla.

I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet.
• tjänster som är kortare än 6 månader samt vissa befattningar kan undantas.

Enheten för ensamkommande barn är en enhet under individ och familjeomsorgen i Gislaveds kommun. Det finns två enheter i Gislaveds kommun, Ungdomsboendet Furugården i Smålandsstenar och Ungdomsboendet Mofors i Anderstorp. Vi söker nu 2 handledare till HVB-boendet (hem för vård eller boende) i Anderstorp. På Mofors finns 14 platser för ensamkommande ungdomar, både de som är asylsökande och de som har permanent uppehållstillstånd (PUT). Ungdomarna som bor på Mofors är mellan 15-21 år.

På Mofors arbetar boendechef, gruppledare, administrativ assistent och 10 handledare.




Publiceringsdatum
2016-12-12

Arbetsuppgifter
Som handledare ingår du i en arbetsgrupp som ansvarar för den dagliga omsorgen av ungdomarna. Du ska på ett professionellt sätt ge stöd och omvårdnad, medverka i att bygga upp ungdomarnas nätverk och stärka deras resurser så att trygghet, integration, studier och självständighet uppmuntras. Du ska vara ett stöd för ungdomarna samt hjälpa dem med praktiska sysslor.

Vi arbetar utifrån genomförandeplan enligt BBIC (barns behov i centrum). I arbetet ingår bl.a. allmän skötsel av lokalerna, bilkörning och matlagning.

Som handledare är du kontaktperson till en eller flera ungdomar där du upprättar och arbetar utifrån genomförandeplanen, deltar i planeringen kring ungdomen samt har ett övergripande ansvar för ungdomen. Det är av stor vikt att du som handledare kan uttrycka dig i tal och skrift då det förekommer daglig dokumentation.

Arbetet sker ibland i grupp och ibland enskilt.


Kvalifikationer
Minst gymnasieutbildning men gärna påbyggnadsutbildning inom socialt arbete, ex. behandlingspedagog, fritidspedagog/fritidsledare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete.

Som person är du trygg, stabil och lugn, har god människokännedom och ett respektfullt bemötande. Du måste vara flexibel, stresstålig, kunna arbeta självständigt men också ha god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gislaveds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "sök tjänsten".

Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Rullande schema på 5 veckor, dag, kväll, helg och sovande jour ingår i tjänstgöringen.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-08
Ange följande referens när du ansöker: A635535 - 2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lina Sundqvist 0371-817 03
Isabelle Nystedt 037181763

Företag
Gislaveds kommun, Individ- och familjeomsorg

Adress
Gislaveds kommun, Individ- och familjeomsorg
Stortorget 1
33280 Gislaved

Kontorsadress
Stortorget 1 Gislaved

Jobbnummer
3208113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gislaveds kommun, Individ- och familjeomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gislaveds kommun, Individ- och familjeomsorg: