Handledare/Coach Meritportföljen - för arbete i Ljungby

ABC kraften / Personaltjänstemannajobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ABC kraften i Älmhult, Osby, Ljungby, Markaryd, Olofström eller i hela Sverige

ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.

Vill du vara med och utveckla vårt arbete med Meritportföljen? Vi söker en Handledare/Coach till vår verksamhet i Ljungby.



Tjänstens huvudsakliga innehåll;

Vi söker dig som är driven, framåt, ödmjuk och flexibel för arbete med arbetssökande.

Du kommer att möta utrikesfödda personer som har yrkeserfarenhet från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och kartlägga yrkesbakgrund och kompetensen hos dessa individer, samt arbeta för en kompetensbedömning och yrkesprövning för deltagaren. Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden att få ett arbete.

Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en viktig del i arbetet. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj för deltagaren och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.



Formell kompetens; (krav för tjänsten)

• 1 års arbetserfarenhet (dokumenterad på heltid) av att vara behjälplig med skapande av CV, sammanställning av betyg/intyg i kombination med framtagning av praktikplatser (skall finnas tydligt dokumenterat i CV)

• God data/dokumentationsvana då tjänsten kräver daglig dokumetation (skall finnas tydligt dokumenterat i CV)

• Kunna yttrycka dig på svenska i tal samt skrift, då arbetet företrädesvis sker på svenska.



Meriterande kompetens; (ej krav)

• kunskap i ett eller flera språk så som arabiska, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, engelska, ryska.

• B-körkort och bil då resor i tjänsten ingår

• Studie- och yrkesvägledare skall antingen vara utbildad Studie- och yrkesvägledare alternativt minst ett års väl dokumenterad erfarenhet som studie- och yrkesvägledare på heltid.

• Om du tidigare arbetat med Meritportföljen eller Jobbcoachningsavtalet.



Personlig kompetens;

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat samt flexibel. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.



Tillträde;

Vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Frågor besvaras av Regionsansvarig: Yvonne Pedersen Tel.nr 0761 810 600
Mail: yvonne.pedersen@abckraften.se

Ansökan via vår hemsida www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen.

CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF, i CVn behöver start och slut av tjänster och utbildningar framgå med år och månad.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2017-01-08

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ABC kraften

Adress
ABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Fristadstorget 8A

Jobbnummer
3249184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ABC kraften

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ABC kraften: