Handledare/coach inom Stöd och matchning

Artan Health Care Nordic AB / Personaltjänstemannajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Artan Health Care Nordic AB i Gävle, Söderhamn, Bollnäs, Borlänge, Stockholm eller i hela Sverige

På Artan health care AB har vi särskild kompetens inom entreprenörskap och hållbar utveckling, hur det är att komma som nyanländ till Sverige, samt för att ge stöd efter lång tid utanför arbetsmarknaden. Vår vision är att hitta unika lösningar som passar våra deltagare, för att dessa skall kunna rusta sig för framtiden och matcha sin kompetens på arbetsmarknaden. Artan health care AB är en jobbförmedlings företag med fokus på kvalité och effektivitet i våra uppdrag. Vi utför tjänster till både offentliga verksamheter som till privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. Artan Health care AB är underleverantör till Livek sjuhärad AB för tjänsten Stöd och matchning Artan health care AB söker nu en aktiv, driven, strukturerad, handledare med intresse att stödja andra.

Arbetsbeskrivning I din roll som handledare i projekt Stöd och Matchning kommer du coacha deltagarna i sitt arbetssökande. Genom en kartläggning av deltagarnas behov är du med och planerar vilka aktiviteter deltagarna behöver för att nå sina mål. Slutmålet är givetvis arbete men kan även nås genom vidare studier. Som handledare jobbar du med kortare kompetenshöjande insatser inför jobbsökningen. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål. Arbetet innebär också att upprätta och följa upp handlingsplaner samt ha kontinuerliga kontakter med vår kund Arbetsförmedlingen. Du kommer även ha ett stort fokus på kontakter med arbetsgivare. Arbetsbeskrivning I din roll som handledare i projekt Stöd och Matchning kommer du coacha deltagarna i sitt arbetssökande. Genom en kartläggning av deltagarnas behov är du med och planerar vilka aktiviteter deltagarna behöver för att nå sina mål. Slutmålet är givetvis arbete men kan även nås genom vidare studier. Som handledare jobbar du med kortare kompetenshöjande insatser inför jobbsökningen. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål. Arbetet innebär också att upprätta och följa upp handlingsplaner samt ha kontinuerliga kontakter med vår kund Arbetsförmedlingen. Du kommer även ha ett stort fokus på kontakter med arbetsgivare. För att söka tjänsten är det ett krav att du uppfyller 1 av nedan presenterade kompetenskrav:

Alternativ 1 Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren. Arbetslivserfarenheten behöver inte vara inom branschen.
Alternativ 2 Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrkes eller arbetsuppgifter. - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Övriga kompetenskrav Förmåga att kommunicera väl på svenska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet. Goda kunskaper i engelska. Talar du något av våra stora invandrarspråk t.ex arabiska, assyriska/syrianska, somaliska eller persiska är det meriterande. Som person är social och duktig på att organisera och planera din tid. Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring och till förändring samt har ett stort tålamod, ett starkt engagemang och en god människokännedom. Vi sätter stort värde på din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och lyhördhet samt att du har en humanistisk grundsyn med förmågan att skapa energi. Du behöver även ha, eller möjlighet att skaffa, ett stort och brett kontaktnät med företag och organisationer i behov av personal. Det är mycket meriterande om du har arbetat som handledare inom Stöd och Matchning innan. Deltagare som väljer Artan health care AB i Stöd och Matchning ska få marknadens bästa bemötande med 100 % fokus på anställning.

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% som eventuellt kan bli mer arbetstid på sikt.

Publiceringsdatum
2016-11-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Kontakt
info@ahcare.se
info@ahcare.se

Företag
Artan Health Care Nordic AB

Adress
Artan Health Care Nordic AB
80311 GÄVLE

Kontorsadress
Norra Kopparslagargatan 9

Jobbnummer
3161772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Artan Health Care Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Artan Health Care Nordic AB: