Handledare Arbete och utveckling

Mora Kommun / Vårdarjobb / Mora
2022-09-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare Arbete och utveckling" (publicerad 2022-12-02) ⬅️


Visa alla vårdarjobb i Mora, Orsa, Rättvik, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mora Kommun i Mora, Orsa, Älvdalen eller i hela Sverige

Ansök idag. Kollegor imorgon.

Publiceringsdatum
2022-09-20

Beskrivning
Arbete och utveckling består av flera olika verksamheter för deltagarna.

Varje verksamhet har sin unika profil, men anpassas utifrån individens behov. Enheten har ett tydligt fokus med att arbeta enligt individens behov i centrum, ett övergripande mål med insatsen inom arbete och sysselsättning är att utveckla individens möjligheter till arbete på kortare eller längre sikt.

Vi söker 1 positiv och flexibel handledare till vårt team. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 100% tjänstgöringsgrad. Provanställning kan komma att tillämpas.

Dina arbetsuppgifter
Handledaren är delaktig i att stötta deltagare med att utföra olika arbetsuppgifter eller aktiviteter. Uppdrag kan utföras både i egna lokaler och ute hos kund, som då är kommunens ordinarie verksamheter. Uppgifterna ska vara meningsfulla, utvecklande och stimulerande för våra deltagare. Som handledare har du ett nära samarbete med stödpedagoger, arbetsmarknadskonsulter och övriga handledare.
I dina arbetsuppgifter ingår även att:
• Stötta deltagare enligt individens behov i centrum utifrån genomförande- eller handlingsplan.
• Medverka till att deltagare utvecklas som individ och i grupp.
• Medverka till upprättandet och uppföljningen av genomförande- och handlingsplaner.
• Dokumentera nödvändig information i enhetens verksamhetssystem.
• Utföra enhetens uppdrag som helhet tillsammans med övrig personal.
• Aktivt medverka på APT och verksamhetsmöten.
• Aktivt delta i kvalitéts- och utvecklingsarbete av den egna verksamheten.

Kvalifikationer
Som handledare på Arbete och Utveckling ska du ha kunskaper om fysiska, kognitiva och sociala färdigheter hos deltagare med funktionsvariationer. Viktigt är att du har erfarenhet av arbete inom daglig verksamhet samt erfarenhet av att arbeta med människor med olika funktionsvariationer och psykisk ohälsa. Utöver en komplett gymnasieutbildning ska du även ha andra påbyggnadsutbildningar inom autism, MI, socialpsykiatri, Case Management, Supported Employment eller annan som bedöms vara relevant för uppdraget.

Som person har du förmågan att samverka med andra personer, skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt. Vi ser också att du har förmågan att se och förstå verksamhetens behov, kunna se olika samband, kunna planera strategiskt samt att du kan ta initiativ till utveckling. Viktigt är att du delar Mora kommuns värdegrund.

Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning eller kurser som bedöms vara relevant för uppdraget. Du bör även ha grundläggande kunskaper i Office 365 och god datavana.
Som sökande bör du ha förmågan att kunna företräda kommunen och verksamheten både internt och externt samt att du bör vara kreativ och har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vi ser gärna att du har förmågan att ta ansvar för verksamheten samt sin egen och andras arbetssituation. Du bör kunna planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du arbetar för hållbara lösningar.

Vi ser det som meriterande om du har kunskaper om lagstiftningen inom socialtjänstens område som rör personer med funktionsnedsättning enligt SoL och LSS samt erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet.

Kvalifikationer
B körkort för manuell växellåda.
Komplett gymnasialutbildning minst 3 år.
Påbyggnadsutbildning som bedöms relevant
Förmågan att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska.



Välkommen att skicka in din ansökan!

Socialförvaltningen

Mora i hjärtat av Dalarna!

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!

Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.

Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mora kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/305".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mora kommun (org.nr 212000-2213)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Mora Kommun

Kontakt
Viveka Ländin, Enhetschef
0250-26578

Jobbnummer
6997378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mora Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mora Kommun: