Handledare Ängelhom
Radix Kompetens AB / Personaltjänstemannajobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Radix Kompetens AB i Ängelholm,
Helsingborg,
Laholm,
Landskrona,
Halmstad eller i
hela Sverige Radix Kompetens skapar resultat genom välutvecklade koncept och lång erfarenhet. Vi vägleder individen till förbättrad livskvalitet. Vi vet att en trivsam och kreativ arbetsplats är vägen dit.
Radix Kompetens är en aktiv och innovativ partner till institutioner, företag och organisationer i behov av att erbjuda stöd och utbildning till individer på väg till arbete.
Handledare Ängelholm
Vi söker dig som är redo att stötta deltagarna i deras arbetssökande med hjälp av olika verktyg samt bidra med positiv energi. Det är en bred grupp arbetssökande, det är därför viktigt att du är flexibel och har god förståelse för olika deltagares situation och bakgrund. Du vill göra skillnad.
Arbetsuppgifterna omfattar:
• Kartläggning av kompetens, yrkesområden, utbildning, färdigheter och mål, personliga samtal, individuell matchning, aktivt deltagande och stödjande i sökprocesser, kartläggning av befintliga utbildningar, planera och anordna studiebesök, upplysa om generella samhällsinformation. Målet med tjänsten är att hjälpa våra deltagare att komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid.
• Du kommer även arbeta med ett projekt inom språkpraktik, där arbetssökande arbetstränar i verksamhetens kafé.
Detta projekt är beläget i samma byggnad. Arbetsfördelningen mellan de två olika projekten i anställningen är cirka 50/50.
Kvalifikationer: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organistaion och personalarbete, studie- och yrkesvägledare, företagsekonomi, arbetspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren. Alternativt minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat samt minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgífter enligt nedan:
Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och grupppsykologi, karriärvägledning.
Generella kompetenskrav:
• Förmåga att kommunicera tydligt på Svenska och Engelska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och prestationsprogram, e-post samt Internet.
Vidare ser vi gärna att du har ett stort kontaktnät, bred kunskap om olika branscher och yrkesområden samt aktuell kunskap om arbetsmarknadens behov och efterfrågan, både övergripande och lokalt.
Egenskaper: Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är betydande. Ett coachande förhållningssätt med energi och engagemang är viktigt för att du ska trivas i rollen. Vidare behövs målmedvetenhet och ett strukturerat tänkande för att nå uppsatta mål.
Tjänsten är på 100 % under veckorna 28-31 med placering i Ängelholm. Vidare sker rekryteringen löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Övrigt: Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Rekryteringskoordinator Åsa Thuné 0701- 44 39 75 alternativ e-post
asa.thune@radixab.se . Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2016-05-20ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRadix Kompetens AB
AdressRadix Kompetens AB
Stenyxegatan 25 C
21376 Malmö
KontorsadressStenyxegatan 25 C
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2858690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.