Handledare
Arcus Resurs / Personaltjänstemannajobb / Ljungby
2018-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare" (publicerad 2018-03-15) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Alvesta,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arcus Resurs i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Värnamo,
Markaryd eller i
hela Sverige Om Oss
Arcus är ett rekryteringsföretag med attraktiva resurslösningar till företag och organisationer. Med lokal förankring förser vi våra kunder med kompetent och välmotiverad personal för ett tillfälligt eller permanent behov.
Med vår verksamhet Utbildning & Jobbförmedling arbetar vi som en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. Vi fokuserar på kvalitet och effektivitet i våra uppdrag. Arcus expanderar snabbt och vi söker nu en handledare som vill växa med oss.
Vårt företag Arcus expanderar och vi är sedan oktober 2016 störst i landet inom Stöd och matchning. Vi är störst idag, under 2018 siktar vi även på att bli bäst - få bäst ranking - därför söker vi nu de bästa människorna, kunniga människor som passar in på våra ledord; Professionella, Agila, Goda förebilder och Engagerade. Vi behöver rekrytera duktiga människor som har språkkompetens svenska/arabiska/tigrinja på följande orter: Markaryd/Ljungby/Älmhult.
För mer information läs på
www.arcus.nuViktigaste resursen på Arcus!
På Arcus vet vi att våra medarbetare är anledningen till vår framgång och nu är vi ett av Sveriges snabbast växande företag i branschen.
Vad får du?
Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner samt ett förmånligt bonussystem.
Tre viktiga punkter som är meriterande!
1. Arbetat med Stöd och Matchning tidigare.
2. Erfarenhet av rekrytering och/eller bemanningsarbete.
3. Ett stort kontaktnät med företag.
Publiceringsdatum2018-02-09ArbetsuppgifterI din roll som handledare i projekt Stöd och Matchning kommer du coacha deltagarna i sitt arbetssökande. Genom en kartläggning av deras behov är du med och planerar vilka aktiviteter de behöver för att nå sitt arbetsmål. Vägen till arbete kan även gå via studier
Tillsammans med övriga kollegor jobbar du för att stärka deltagarna genom kortare kompetenshöjande insatser inför jobbsökningen. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål. Arbetet innebär också att upprätta och följa upp handlingsplaner samt ha kontinuerliga kontakter med vår kund Arbetsförmedlingen. Du kommer även ha ett stort fokus på kontakter med arbetsgivare.
För att söka tjänsten är det ett krav att du uppfyller ett av nedan presenterade kompetenskrav.
Alternativ 1
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste 5 åren. Arbetslivserfarenheten behöver inte vara inom branschen.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrkes- eller arbetsuppgifter.
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekryteringsarbete
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
ProfilDu är en person som gillar att göra skillnad. Har lätt för att få kontakt med människor och trivs när det händer mycket. Du har en god samarbetsförmåga och är som person prestigelös. Du drivs av att skapa goda resultat både för den enskilda deltagaren och ditt team.
Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring och till förändring samt har ett stort tålamod, ett starkt engagemang och en god människokännedom. Är bra på att organisera och planera din tid.
Du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift och har goda data- samt engelska kunskaper.
Om du känner du att du är rätt person så sök omgående då vi har löpande uttagning, sök dock senast den 10 Mars 2018. För frågor kontakta:
Isam Koutcho, e-post:
isam.koutcho@arcus.nu eller telefon 0700-929532
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArcus Resurs
AdressArcus Resurs
Kungsgatan 13
54131 Skövde
KontorsadressKungsgatan 13
Jobbnummer 3957465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.