Handledare
AB Arbetskonsulterna i Sverige / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Arbetskonsulterna i Sverige i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Södertälje eller i
hela Sverige Din uppgift som handledare är att matcha, hitta jobb, coacha och motivera arbetssökande med det tydliga målet att de ska komma ut på arbetsmarknaden. Som handledare arbetar du med rätt metoder för att matcha arbetssökandes profiler mot arbetsgivares behov. Du kommer även att arbeta med att aktivt sälja in och marknadsföra tjänsten gentemot deltagare och arbetsgivare. Rollen:
• Hitta lediga tjänster, utöka nätverk samt samarbeta med arbetsgivare och matcha deltagare mot arbete
• Motivera deltagare
• Resultatansvar
• Kartläggning av deltagarens kompetens och intressen
• Individuella samtal samt seminarier för grupper
• Administration
• Kontakt med Arbetsförmedlingens handläggare
Vi söker dig som är prestigelös och har ett trevligt bemötande mot olika typer av människor.
Du är trygg i din roll som vägledare och rådgivare och har god kännedom om hur arbetsmarknaden fungerar. Förutom en god servicekänsla bör du ha en personlighet där du vågar ta för dig och ta kontakt och nätverka med företag .
Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens - kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Alternativ 2 Krav på handledarens kompetens - kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter. - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Arbetskonsulterna AB grundades 2011 och jobbar uteslutande med att få ut deltagare ut på arbetsmarknaden. Vi har ett prestigelöst team som strävar efter att nå resultat och hjälpa våra deltagare ut i arbete. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, samt stöd i att söka sig vidare till studier via vår studie och yrkesvägledare.
Varaktighet, arbetstid
40%-60%
Publiceringsdatum2017-03-13Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: KISTA
FöretagAB ARBETSKONSULTERNA I SVERIGE
AdressAB ARBETSKONSULTERNA I SVERIGE
Isafjordsgatan 39B
16440 KISTA
KontorsadressIsafjordsgatan 39B
Jobbnummer 3371031
Observera att sista ansökningsdag har passerat.