Handledare - Örnsköldsvik

Personalstrategerna AB / Personaltjänstemannajobb / Örnsköldsvik
2013-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare - Örnsköldsvik" (publicerad 2015-02-04) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalstrategerna AB i Örnsköldsvik, Kramfors, Sollefteå, Härnösand, Umeå eller i hela Sverige

Personalstrategerna är ett auktoriserat företag som finns i hela Sverige med ca 50 kontor och 170 anställda. Vi erbjuder arbetsmarknadstjänster och omställning bl.a. Program till Nytt Jobb till offentliga och privata kunder samt fackliga organisationer, förstärkt arbetsträning & rehabilitering, rekrytering & bemanning, starta eget utbildning & rådgivning.
Hos oss finns många kompe­tenser samlade bl.a. arbetsterapeuter, psyko­loger, resursvägledare. Årligen utvecklar vi ca 11 000 personer som identifierar sina styrkor och ser sina möjligheter.

För eventuella framtida uppdrag söker vi nu handledare

Tjänstens innehåll i huvudsak

Du kommer att möta utrikesfödda personer som har utbildning från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och verifiera yrkesklassificeringar, genom kartläggning, kompetensbedömning och yrkesprövning. Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en annan viktig del i arbetet. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.

Formell kompetens

1 års erfarenhet av att ta fram Meritportfölj

Erfarenhet av framtagning av praktikplatser

Data/dokumentationsvana

B-körkort och bil då resor i tjänsten ingår

Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare jobbat med huvudansvar i tjänster för bl.a. löpande kontakter med berörda parter, logistik, uppföljning, kvalitetssäkring och rapportering. Även meriterande om du har kunskap i ett eller flera utomeuropeiska språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja,nengelska, franska.

Personlig kompetens

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.

Frågor besvaras av regionschef Frida Häggström på telefon 0761-810812 eller på mail frida.haggstrom@personalstrategerna.se

Ansökan via vår hemsida www.personalstrategerna.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF, i CVn behöver start och slut av tjänster och utbildningar framgå med år och månad

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!

Publiceringsdatum
2013-12-09

Arbetstider och omfattning
Heltid/Deltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Häggström

Företag
Personalstrategerna AB

Adress
Personalstrategerna AB
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna

Jobbnummer
1723872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalstrategerna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalstrategerna AB: