Handlägggare LSS/SoL

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Funktionshinderomsorgen, område myndighet

Arbetsplatsbeskrivning
Myndighetsenheten har en central roll i socialförvaltningen och ansvarar för den samlade beslutprocessen för funktionshindrade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). Nu söker vi nya medarbetare som vill arbeta som LSS/SoL handläggare. Vi är 35 kompetenta och professionella handläggare som årligen ansvarar för att kommunens invånare får en rättssäker och professionell bedömning. Vi fattar ett stort antal beslut varje år och har kontakt med 1900 medborgare. Vi är ett glatt och prestigelöst team med god sammanhållning som arbetar i ljusa och fräscha lokaler mitt i Jönköpings centrum med närhet till handel och kommunikation.

Vad innebär tjänsten?
Som handläggare inom funktionshinderomsorgen arbetar du med den samlade beslutsprocessen inom lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen. Du utreder, bedömer och fattar beslut utifrån aktuell lagstiftning samt gör uppföljningar av fattade beslut. Arbetet innebär omfattande kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. I dessa kontakter är det viktigt att ge korrekt och tydlig information om insatser/bistånd.
Ditt arbete är självständigt men du har möjlighet att få stöd av förste handläggare. Hos oss inom Myndighetsenheten använder vi verksamhetssystemet Magna Cura för dokumentation.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har Socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i aktuell lagstiftning, vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete som handläggare eller av målgruppen personer med funktionsnedsättning.
Vi söker dig som har ett stort engagemang och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar, samt har lätt för att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift. Vidare kan du skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som internt.

Vi erbjuder dig
• Flexibel arbetstid
• Kortare arbetstid juni-augusti
• Generösa möjligheter till kompetensutveckling
• Betald semester första anställningsåret
• Subventionerad friskvård
• Rabatt på Länstrafikens årskort och biobiljetter

Publiceringsdatum
2017-05-24

Övrig information
Körkort krävs.
Urval kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Myndighetschef, Barbro Thunberg, 036-10 81 01
SSR, Ulrika Ostenfeldt, 036- 10 76 04
Vision, Elin Sigurdsson, 036- 10 68 72

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100 %. Tillträde enigt överenskommelse.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 17-70-0131
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
3518135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: