Handläggare Växjö

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Växjö, Halmstad, Gotland, Karlstad, Botkyrka eller i hela Sverige

Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen. Varje år informerar vi drygt sex miljoner personer om deras pension och betalar ut pension till 1,8 miljoner pensionärer. Vi är cirka 1 000 medarbetare, finns på åtta orter runt om i landet och är representerade på över 100 servicekontor.
Pensionsadministrationsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 650 medarbetare. Avdelningen ansvarar bl.a. för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd samt efterlevandepension. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.
Verksamheten bedrivs processorienterat på sex verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby och Stockholm.
I Växjö arbetar vi med bostadstillägg till pensionärer, ålderspension, premiepension, ärendemottagning samt stöttar kundservice under viss tid av året. Kontoret har cirka 145 anställda och vi söker nu ett antal handläggare till bostadstillägg.

Publiceringsdatum
2011-03-18

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär löpande handläggning av bostadstillägg till pensionärer. Din uppgift är att:
• Behandla inkomna ansökningar
• kontrollera, värdera och komplettera uppgifter
• utreda, bedöma och analysera information
• beräkna förmån
• besluta och verkställa beslut samt dokumentera och registrera relevant information

Erfarenhet och utbildning
Du har lägst 3-årig gymnasieutbildning gärna med ekonomiinriktning. Tidigare erfarenhet från liknande verksamhet och arbetsuppgifter är meriterande. Arbetet kräver att du har god datorvana.

Dina egenskaper
Du är strukturerad, noggrann och arbetar gärna såväl självständigt som i grupp. Du är prestigelös, flexibel och trivs i en miljö med högt tempo. Då arbetet innebär nära kontakt med pensionstagarna krävs att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du månar om att ge god service och ett trevligt bemötande. Vid urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tidsbegränsad anställning sex månader, Heltid. Tillträde så snart som möjligt.
För mer information
För mer information om tjänsten kontakta gruppchef Ingrid Hyll, 010-454 2503.
Fackliga representanter är Judith Nemeti, Saco, 010-454 2624 och Luis Benitez, ST, 010-454 3301.
Välkommen med din ansökan
Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster Din ansökan vill vi ha senast den 3 april.
Ange diarienummer PSL 2011-26 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-03
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2011-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM

Kontorsadress
HORNSGATAN 168
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4051000

Jobbnummer
880518

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: