Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Kriminalvården HK / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården HK i Norrköping, Vänersborg eller i hela Sverige

Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.

Kriminalvården är landets femte största myndighet med ca 10 000 medarbetare och omsätter ca 8 miljarder kronor varje år.

Kriminalvården inrättar ett servicecenter, med start 1 januari 2015, som skall försörja myndigheten med personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion samt myndighetens växelfunktion. Det nya administrativa centret ska avlasta vår klientnära personal och förbättra kvalitén av de administrativa processerna. Som en del av Kriminalvårdens moderniseringsprocess söker vi dig som engageras och lockas av uppdraget att vara med och skapa en ny verksamhet som bidrar till en modern och effektiv myndighet.
Du blir placerad i nya fräscha lokaler 5 minuter från Resecentrum, Norra Promenaden 86, Norrköping.

Publiceringsdatum
2014-10-21

Arbetsuppgifter
Anställningen är placerad inom sektionen för Chefssupport. Sektionens arbete omfattar support, administration, stöd för lokala chefer och processförbättring.
I rollen som expert inom processförbättring arbetar du med att driva förbättring och utveckling av Kriminalvårdens processer inom framförallt ekonomi och löneadministration. Du kommer att jobba nära chefer och medarbetare på alla nivåer inom myndigheten. Din uppgift är att identifiera och analysera svaga punkter i våra processer och komma fram med lösningar som kan lägga Kriminalvården i framkant när det handlar om effektivitet för hela Kriminalvården och inte bara centret. Du inleder med diagnos av potential, analys av orsaker, förslag till förbättringsarbetssätt, program för genomförande och fixering av förbättringar i den studerade processen. Genom utvärdering av det gjorda förbättringsarbetet analyserar du och utarbetar förslag på processförbättringar och lösningar, främst inom ekonomi- och personaladministration. Du ansvarar också för att säkerställa att processerna bedrivs kostnadseffektivt och med hög kvalitet.
Tjänsten kommer att innebära resor runt om i landet. Möjlighet att arbeta till viss del på annan ort kan diskuteras.
På servicecentret arbetar vi tillsammans i team för att leverera en högkvalitativ tjänst till verksamheten. För att säkerställa en effektiv och verksamhetsnära leverans är det löpande förbättringsarbetet en viktig del av centrets arbetsuppgifter. Vi arbetar aktivt för att kontinuerligt utveckla vår personal och våra tjänster. Då enheten är ny är det nödvändigt med flexibla arbetsmetoder och att du ser möjligheter till att utveckla gruppen, tillsammans med centrets övriga delar.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning inom relevant område och en dokumenterad erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete.
Du har vana att använda processverktyg och kan leda projekt samt genomföra utbildningar.
Du har erfarenhet av ekonomi- och personaladministration och mycket goda IT-kunskaper.

Vi ser att du som söker denna tjänst har erfarenhet från en leveransfokuserad konsultfirma med en fokusering på administrativa processer. Du har god förmåga att arbeta tillsammans med andra och kan skapa kontakter. Du är tydlig, kommunikativ, lyhörd med ett drivande och strategiskt perspektiv. Självklart är du prestigelös och kan bidra med en positiv atmosfär.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se . Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-704 704

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning Arbetstid: Flextid måndag-fredag Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-02
Ange följande referens när du ansöker: A426477
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joakim Trybom, Projektledare 011-496 34 01

Facklig kontakt
Alf Andersson, SACO 077-22 80 800
Gunilla Jonsson, OFR 077-22 80 800
Joakim Bjärehed, SEKO 077-22 80 800

Företag
Kriminalvården HK

Adress
Kriminalvården HK
Slottsgatan 78
60180 NORRKÖPING

Kontorsadress
Slottsgatan 78 60180 NORRKÖPING

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2038723

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården HK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården HK: