Handläggare Utbetalning

Statens tjänstepensionsverk / Bankjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens tjänstepensionsverk i Sundsvall

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer samt 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 250 medarbetare.

SPV är inne i en spännande förändring för att bli en myndighet med ännu nöjdare kunder och en starkare aktör i pensionsbranschen. Vi söker nu en ny medarbetare till enhet Utbetalning.

På enhet Utbetalning hanteras beslut och utbetalning av efterlevandepensioner och tjänstegrupplivförsäkring. Enheten ansvarar också för SPV:s utbetalningsfunktion och återkravsärenden. Enheten arbetar för att utveckla kundmötet och förbättra tjänster och processer utifrån de behov våra kunder uttrycker. Vidare ansvarar enheten för att utveckla kvaliteten inom relevanta ansvarsområden.



Publiceringsdatum
2018-10-01

Arbetsuppgifter
Som handläggare på enhet Utbetalning kommer du att börja arbeta med att handlägga återkravsärenden. Arbetet innebär att i samarbete med kollegor på enheten och resurser från funktion Juridik bedöma om en person är skyldig att betala tillbaka eller inte utifrån ett aktuellt pensionsavtal. Så småningom kommer du att få möjlighet att lära dig ytterligare områden inom enhetens ansvar. Förutom att handlägga har vi ett fokus på att ständigt öka effektiviteten och kvalitén i handläggningen.

I framtiden kommer fler arbetsuppgifter att riktas mot kund- och kvalitetsinriktade insatser inom ansvarsområdet. Dessutom automatiseras den löpande handläggningen i allt högre utsträckning. Det innebär att enklare ärenden, som går att automatisera, försvinner allt eftersom. Den här utvecklingen ställer stora krav på innovationskraft utifrån de krav som kunder och omvärld ställer. Det innebär att behovet av arbete med mer utvecklande karaktär ökar med tiden.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning och erfarenhet av administrativt arbete inom pension, bank, försäkring eller återkravsliknande verksamhet. Meriterande är också om du har någon utbildning inom ekonomi eller juridik samt erfarenhet av utvecklingsarbete.

Som person är det viktigt att du har
• mycket god problemlösnings- och analysförmåga
• mycket god samarbetsförmåga
• ett serviceinriktat förhållningssätt.

Det är dessutom viktigt att du är initiativtagande, självgående och flexibel som person.
Vi kommer att lägga stor vikt på de personliga egenskaperna när vi bedömer dina kvalifikationer.


ÖVRIGT
SPV erbjuder
Du får arbeta i en organisation med trevlig atmosfär där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. SPV ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kontinuerlig kompetensutveckling. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och etnisk mångfald på alla nivåer i organisationen. Vill du veta mer om SPV som arbetsgivare och om våra anställningsförmåner kan du läsa vidare på vår webbplats under Jobba på SPV

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregister innan ett anställningserbjudande ges.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: MD2018/305
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Edström thomas.edstrom@spv.se 060-18 77 86

Företag
Statens tjänstepensionsverk

Adress
Statens tjänstepensionsverk
Jägargatan 1
85190 Sundsvall

Kontorsadress
Jägargatan 1 85190 Sundsvall

Jobbnummer
4377322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens tjänstepensionsverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens tjänstepensionsverk: