Handläggare upphandling och inköp

Krokoms Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

till Kommunstyrelsens verksamheter

Publiceringsdatum
2012-11-19

Dina arbetsuppgifter
Krokoms kommun söker en handläggare för upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer att vara ansvarig för handläggningen. Arbetet innebär att du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
Hos oss får du arbeta på en trevlig och social arbetsplats med korta beslutsvägar. Inom ekonomienheten arbetar idag ekonomer och ekonomiassistenter vilka blir dina arbetskamrater. Ekonomichefen blir din närmaste chef.

Du kommer att arbeta som kommunens kontaktyta mot det för länet gemensamma Upphandlingskontoret som styrs politiskt via Gemensam nämnd för upphandlingssamverkan (GNU).

Vi lägger stort fokus på att förbättra kommunens inköpsprocess där inköpsrutiner och inköpsbeteenden skall kvalitetssäkras.
Ditt arbete omfattar hela kommunens ansvar för upphandlings- och inköpsfrågor där krav ställs såväl externt som internt.

Kvalifikationskrav
Du har högskoleutbildning eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har intresse och/eller erfarenhet av upphandlings- och inköpsfrågor. Det är meriterande med kunskap och erfarenhet om Lagen om offentlig upphandling (LOU). Du får gärna ha erfarenhet av politiskt styrda organisationer och kunskap om den lagstiftning som styr handläggningen inom kommunal verksamhet. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och du har god datorvana och kan lätt tillägna dig vårt ärendehanteringssystem.

Stor vikt kommer även att läggas vid dina personliga egenskaper. För att du ska trivas hos oss känner du engagemang inför arbetsuppgifterna och har en vilja att utveckla dig själv och dina arbetsuppgifter, du bör ha lätt för att samarbeta, men även ha förmåga att arbeta självständigt, kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.

Eftersom du har mycket kontakt med människor och fattar beslut som påverkar många så bör du kunna kommunicera på ett pedagogisk och sakligt sätt. Du har en förmåga att skapa förtroende genom att ha ett korrekt och empatiskt bemötande och förstå vikten av service.

Vi undanber oss erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast lön
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-03
Ansök via krokom.se under rubriken lediga jobb.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Björn Torbjörnsson, Ekonomichef, 0640-16333, bjorn.torbjornsson@krokom.se
Sara Strandberg, Administrativ chef, 0640-16106, sara.strandberg@krokom.se

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0640-161 00
E-postadress: mats.lidfors@krokom.se

Jobbnummer
1395215

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: