Handläggare Tillståndsenheten
Helsingborgs kommun / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.
Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Tillståndsenheten ansvarar för tillståndsgivning och tillsyn enligt alkohollagen, lagen om tobak och liknande produkter, lagen om tobaksfria nikotinprodukter samt lagen om handel med vissa receptfria läkemedel. I uppdraget ingår även att hålla utbildningar och att delta i andra förebyggande insatser med målet att värna folkhälsan. På enheten eftersträvar vi att ha en lösningsorienterad kultur där vi aktivt samverkar med andra aktörer. Vi är måna om varandra och hjälps alltid åt för att klara vårt uppdrag. En stor del av vårt uppdrag, som vi värdesätter högt, är vår dialog med krögare och handlare i staden. Nu utvecklar vi verksamheten och därför söker vi två stycken handläggare, varav en alkoholhandläggare och en tobakshandläggare.
I samband med intervju kommer vi att be dig göra ett arbetsprov.
Publiceringsdatum2023-04-20Dina arbetsuppgifterVi erbjuder ett spännande uppdrag med stor variation i en engagerad och kundorienterad enhet. Du kommer att handlägga, utreda och administrera ansöknings- och åtgärdsärenden enligt lagen om tobak och liknande produkter samt alkohollagen och exempelvis genomföra tillsyn på försäljningsställen, serveringsställen och i rökfria miljöer. Du förväntas tillsammans med gruppen driva, planera och strukturera enhetens arbete. Arbetet innebär bland annat kvalificerad ärendehandläggning med juridisk och ekonomisk bedömning, men även administrativa sysslor som följer med handläggningen. En viktig del av arbetet är att på ett bra sätt ge information och på ett lättförståeligt och tydligt sätt kommunicera lagens bestämmelser till handlarna och krögarna. På tillståndsenheten pågår ett kontinuerligt utvecklingsarbete som alla medarbetare förväntas vara engagerade och delaktiga i. Arbetet ställer höga krav på integritet och professionalitet.
KvalifikationerVi söker dig som har
• Akademisk utbildning med juridiska och ekonomiska inslag eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av självständigt utredningsarbete och /eller erfarenhet av myndighetsutövning
• Körkort och kör bil
Meriterande
• goda kunskaper i förvaltningsrätt och/eller redovisning
• erfarenhet av arbete med lagen om tobak och liknande produkter och/eller alkohollagen
• språkkunnighet utöver svenska och engelska
Som person söker vi dig som är/har
• Självgående och har ett strukturerat arbetssätt
• Mycket god samarbetsförmåga och prestigelöst samverkar med andra
• Pedagogisk och uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift
• Servicekänsla, vilket innebär att du kan se möjligheter och modet att agera om situationen kräver det
• God datorvana
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig information
Sista dag att ansöka är 2023-05-14
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Antal tjänster: 2
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157),
https://helsingborg.se Arbetsplats Helsingborgs stad
Kontakt Enhetschef
Irene Sandqvist
irene.sandqvist@helsingborg.se 0732311449 Jobbnummer 7681109
Observera att sista ansökningsdag har passerat.