Handläggare till Trafikverket

Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Administratörsjobb / Stockholm
2024-10-07


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-10-07

Om företaget
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering - och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer - i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Arbetsuppgifter
Trafikverket söker nu en engagerad och noggrann handläggare som vill vara en del av ett viktigt infrastrukturprojekt - Ostlänken, en ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Ostlänken är ett betydelsefullt steg mot hållbara transporter, större arbetsmarknadsregioner och smidigare resor för framtiden. Projektet omfattar även markåtkomst, vilket innebär att hantera ersättningar och avtal för mark som behövs för byggandet. Vi söker därför en konsult som vill vara med och stödja detta arbete inom enheten Teknik, Miljö och Fastighet.

Som handläggare kommer du att spela en central roll i administrationen kring markåtkomst, där ditt arbete bidrar till att säkerställa att tidplaner hålls och att ersättningar hanteras korrekt. Du kommer att arbeta nära kollegor inom olika delar av Trafikverket och ha kontakt med både interna och externa aktörer som Lantmäteriet, fastighetsägare och entreprenörer.

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta bland annat:

• Ansvara för handläggning och genomförande av utbetalningar till fastighetsägare.
• Hantera och följa upp inkomna skadeersättningsärenden inom markåtkomstområdet.
• Diarieföra och administrera avtal samt nödvändiga dokument för projektets fortskridande.
• Söka fram och distribuera avtal samt övriga dokument via e-post, post eller bud, vid förfrågningar.
• Samordna och utveckla arbetsrutiner inom ditt ansvarsområde, till exempel genom att skapa och uppdatera
processbeskrivningar och arbetsrutiner.
• Ansvara för att samordna utlämnande av allmänna handlingar i enlighet med Trafikverkets regler och rutiner.
• Administrera utskick och kommunikation i samband med fältundersökningar.
• Hantera kontering och attestering av fakturor kopplade till markåtkomst och fastighetsärenden.
• Upprätthålla kontakten med fastighetsavdelningen, förvaltningsentreprenörer och skogsförvaltare i frågor om mark och
fastigheter.
• Föra dialog med hyresgäster och arrendatorer, samt planera och hantera uppsägning eller förändring av hyres- och
arrendeavtal.
• Sköta bokning av mötesrum och tillhörande utrustning.
• Delta i introduktion av nya medarbetare och assistera med administrativa uppgifter under deras uppstart.

Uppdraget är en heltidstjänst med planerad start den 4 november 2024, eller så snart som möjligt. Anställningen löper fram till den 3 november 2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer huvudsakligen att arbeta i Sundbyberg och på Trafikverkets Regionkontor Öst i Solna. Det finns även möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av arbetstiden, vilket sker i överenskommelse med uppdragsgivaren.

Profil
Krav för tjänsten:

• Högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område.
• Minst tre (3) års dokumenterad arbetslivserfarenhet från liknande roll.
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller motsvarande program.
• Förmåga att kommunicera flytande på både svenska och engelska, i tal och skrift.
• Möjlighet att lämna referenser från tidigare uppdrag, med kontaktuppgifter, som kan verifiera din erfarenhet och kompetens.

Meriterande:
Minst ett (1) års erfarenhet av arbete med myndighetsutövning.
Minst ett (1) års erfarenhet av ekonomiska- eller avtalsfrågor inom fastighetsområdet.

Så ansöker du
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Jonsson via mejl: Johanna.jonsson@clwork.se eller telefon: 073 3512787
Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "16312".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325), http://www.clockworkpersonal.se

Kontakt
Johanna Jonsson
johanna.jonsson@clwork.se

Jobbnummer
8942120


Prenumerera på jobb från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB: