Handläggare till Tillståndsenheten

Helsingborgs stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj och Gemensamma Resurser.

Tillståndsenheten tillhör verksamhetsområde Gemensamma Resurser.
Tillståndsenheten ansvarar för stadens handläggning och tillsyn av rökfria miljöer och försäljning av tobak, folköl, e-cigaretter och receptfria läkemedel.
Vidare ansvarar tillståndsenheten för handläggning och tillsyn av serveringstillstånd.

På grund av ikraftträdandet av en ny tobakslag den 1 juli 2019 söker vi nu nya kollegor till vårt team.

Vi söker två tillsvidareanställda och en visstidsanställning. Vi kommer att ställa olika krav på de olika tjänsterna där du som söker visstidsanställningen även kan vara i slutet av dina juridikstudier och söker man tillsvidareanställningarna har vi krav på att man har en examen i relevant område.
Visstidsanställningen gäller till och med 191231.

Inför att du kallas till intervju kommer vi eventuellt att be dig göra ett förberedande arbetsprov. Tydliga instruktioner kommer i den kallelse som du får.

Hör gärna av dig om du har några frågor och
varmt välkommen med din ansökan!


Publiceringsdatum
2019-03-29

Arbetsuppgifter
Du kommer att handlägga och administrera ansöknings- och åtgärdsärenden främst enligt lagen om tobak och liknande produkter, men även enligt alkohollagen och genomföra tillsyn på försäljningsställen och i rökfria miljöer.

Du kommer att vara en del i uppbyggnaden av den nya organisationen i samband med den nya lagens införande och du förväntas tillsammans med gruppen driva, planera och strukturera enhetens arbete.
Arbetet innebär kvalificerad ärendehandläggning och juridisk bedömning enligt ett helt nytt regelverk.
En viktig del av arbetet är att ge information och på ett lättförståeligt och tydligt sätt kommunicera lagens bestämmelser till handlarna. På tillståndsenheten pågår ett kontinuerligt utvecklingsarbete som alla medarbetare förväntas vara delaktiga i.


Kvalifikationer
Gällande tillsvidaretjänsterna söker vi dig som har en adekvat utbildning inom juridik, ekonomi, folkhälsovetenskap eller statsvetenskap.
Söker du visstidstjänsten kan du även vara i slutet av din juristutbildning.

Ett krav avseende samtliga tjänster är att du som söker har erfarenhet av myndighetsutövning och självständigt utredningsarbete.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du är en kommunikativ, prestigelös och flexibel person.
Det är viktigt att du är självgående, har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att fatta egna beslut.
Arbetet ställer höga krav på integritet och professionalitet.
God datavana och b-körkort är ett krav.

Kunskaper i förvaltningsrätt och ekonomi samt erfarenhet av arbete med tobakslagen/alkohollagen är meriterande.

Som person är du ansvarskännande och noggrann och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-09
Ange följande referens när du ansöker: C26662
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Jakobson pia.jakobsson@helsingborg.se 0730 - 88 75 96

Företag
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4700053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen: