Handläggare till Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB

Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB i Stockholm

Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB (SBSC) utför certifieringstjänster inom bland annat områdena inbrotts- och brandlarm, kamerabevakning, mekaniskt inbrottsskydd, släcksystem, larmcentraler och ledningssystem. Certifiering sker främst mot normer utfärdade av Brandskyddsföreningen (SBF) och Stöldskyddsföreningen (SSF).
SBSC genomför revisioner hos kunder över hela landet och är därmed en del i arbetet att uppfylla visionen om ett brandsäkrare Sverige och ett tryggare samhälle.

Handläggare Personcertifiering (vikariat)
Nu söker vi en vikarie till tjänsten som handläggare personcertifiering då vår ordinarie handläggare kommer att vara föräldraledig. Vikariatet är inledningsvis på ett år.

Ansvar:
I denna roll ingår du i Team Person. Du arbetar i vår process för personcertifiering. I personcertifiering ingår certifieringar för bland annat behöriga ingenjörer brand- och inbrottslarm, värdeförvaringstekniker och termograförer.
Som handläggare personcertifiering arbetar du tillsammans med ytterligare en handläggare. Du håller ihop ärenden från ansökan till dess att certifikat är utfärdat och därefter under hela certifikatets giltighetstid. Du är också delaktig i genomförandet av våra examinationer och årliga övervakande kontroller. Som handläggare personcertifiering har du också en viktig roll i kvalitetsarbetet för processen personcertifiering.
I rollen samarbetar du med processägare, handläggare, certifieringskoordinatorer och andra personer inom företaget. I arbetsuppgifterna ingår även sedvanliga kontorsuppgifter i övrigt samt dagliga kundkontakter.

Vi erbjuder:
En utmanande roll med ett nära samarbete med övrig personal och kunder. På SBSC ingår du i ett väl sammansvetsat team som har roligt tillsammans.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, rikskortet (Edenred), möjligheter till flex och en distansarbetspolicy som gör det möjligt att arbeta hemifrån under viss del av arbetstiden.
Vi har vårt kontor i trevliga lokaler på Rosenlundsgatan på centrala Södermalm.

Publiceringsdatum
2024-02-19

Profil
För denna roll söker vi någon som har flera års erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete. Du är väl bekant med Microsoft Office och du har även god vana av att arbeta med olika typer av IT-system. Du har dokumenterat goda erfarenheter av arbete med många och täta kundkontakter. Det är meriterande om du har erfarenhet av internt kvalitetsarbete.
I ditt dagliga arbete prioriterar du kvalitet och noggrannhet. Du har erfarenhet att följa rutiner men kan samtidigt fatta egna beslut utifrån din befogenhet.
Som person är du social och trivs med att samarbeta med ett brett spektrum av olika människor i olika sammanhang. Du har en god struktur och organisationsförmåga och planerar självständigt ditt arbete. Du trivs med att jobba självständigt men även att samarbeta i ett väl fungerande team.
Din ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Kernel HR. Din ansökan skickar du så snart som möjligt till henrik.nordlund@kernelhr.se. Vid frågor, kontakta Henrik Nordlund på +46 739 605 950.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-20
E-post: henrik.nordlund@kernelhr.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Handläggare".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB (org.nr 556199-0143)
Rosenlundsgatan 40 (visa karta)
118 53  STOCKHOLM

Jobbnummer
8479836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB: