Handläggare till Svea Bank i Göteborg
Svea Bank AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2024-09-09
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svea Bank AB i Göteborg,
Uppvidinge,
Malmö,
Falun,
Solna eller i
hela Sverige Vi söker nu en deklarationshandläggare till vårt kontor i Göteborg. Du har kanske nyligen tagit examen från universitetet och är redo att ta steget in i arbetslivet och bli del av ett erfaret team av specialister inom området. Är du en person som vill lära mer av erfarna kollegor, som också vill dela med dig av dina tankar och idéer? Då är detta rollen för dig!
Arbetsuppgifter I den här rollen har du övergripande ansvar för hantering av momsdeklarationer, intrastat redovisning och momsregistrering. Det är en roll med mycket kontaktytor, både med företag/klienter och myndigheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Arbete med svensk och utländsk redovisning av moms och intrastat på uppdrag av våra klienter
Se till att processen för momsdeklarationer hanteras och att erforderlig dokumentation sammanställs för att säkerställa att dokument lämnas in och betalas i rätt tid
Samla in och lagra erforderlig dokumentation för att säkerställa återbetalning av olika skatter
Att ha kontakt med svenska Skatteverket men också med utländska myndigheter och samarbetspartners i samband med ärenden gällande moms och intrastat
Bistå med kunskap om de relevanta regelverk som finns för moms och eventuellt punktskatt
Vara behjälplig med annan ekonomisk handläggning och administration
Vem är du? Du har högskoleutbildning inom t.ex. ekonomi eller juridik, gärna med internationell inriktning alternativt har arbetat inom en internationell verksamhet med inriktning på ekonomi och/eller moms. Vi ser gärna att du också är van vid kundkontakter eftersom du kommer att ha ett nära samarbete och löpande kontakt med våra klienter. Du har flytande kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, och det är meriterande med ytterligare språkkunskaper - gärna franska.
Vi lägger stor vikt vid dina egenskaper för denna tjänst, det är viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vidare ser vi att du har god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på ett professionellt sätt, har en positiv och engagerad inställning där du ser lösningar snarare än problem samt är en lagspelare som ställer upp och hjälper till där det behövs. Om SveaSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Sanna Löfgren på
sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svea Bank AB (org.nr 556158-7634)
Arbetsplats Svea
Jobbnummer 8888586