Handläggare till stadsledningskontoret

Stadsledningskontoret, Juridiska avdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadsledningskontoret, Juridiska avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ska styra och stötta stadens övriga verksamheter och för egen del genomföra beslut utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige fastställt. Vi är ca 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.



Arbetsplatsbeskrivning
Kommunstyrelsen i Stockholms stad har en förvaltning, stadsledningskontoret, som leds av stadsdirektören.

KF/KS kansli är en enhet vid stadsledningskontorets juridiska avdelning.

KF/KS kansli är kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens serviceorgan och ansvarar bland annat för den formella granskningen av ärenden och beslutsunderlag. Kansliet utför sekretariatsuppgifter åt kommunfullmäktige och dess valberedning, kommunstyrelsen, beredningar, utskott och råd. Vi upprättar och expedierar protokoll.

Vi ansvarar för kommunstyrelsens diarium, för arvodesfrågor, för kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens valärenden och vi deltar i flera utvecklingsprojekt inom ärende-, dokument- och informationshantering.

Vi har kontakter med rotlar, partikanslier, stadsledningskontorets avdelningar och stadens förvaltningar m.m.

KF/KS kansli består av tolv medarbetare som leds av stadssekreteraren.

Publiceringsdatum
2017-03-20

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar tillsammans med fyra kollegor med handlingar och föredragningslistor till kommunstyrelsens och fullmäktiges med flera sammanträden. Du arbetar med den formella granskningen av ärenden, förbereder distribution av handlingar och skriver och expedierar protokoll. Du säkerställer att fullmäktiges och kommunstyrelsens beslut i valärenden är korrekta och du förbereder fullmäktiges sammanträden. Du deltar också vid sammanträden och bistår med sekreterarskapet. Vid fullmäktiges sammanträden sköter du det IT-system som hanterar föredragningslistan, talarlistan och voteringar.

Du deltar självklart i utvecklingen av verksamheten och medverkar vid utbildningar och informationsinsatser.

Vid behov utför du även andra uppgifter inom avdelningens ansvarsområde.

Kvällsarbete förekommer i samband med fullmäktiges sammanträden.

Kvalifikationer
Du är högskoleutbildad inom juridik, offentlig förvaltning eller motsvarande och har goda kunskaper om relevant lagstiftning.

Du har goda kunskaper om och gedigen erfarenhet av arbete i kommun, som kommunsekreterare, nämndsekreterare eller motsvarande.

Du är ansvarsfull, pålitlig och noggrann och har en mycket god förmåga att självständigt organisera ett strukturerat arbete. Du har kapacitet att arbeta i ett högt tempo utan att ge avkall på kvalitet. Du förstår vikten av en korrekt formell hantering av beslutsunderlag, kungörelser, protokoll m.m. Du är flexibel och tycker att det är roligt att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade uppgifter. Att samarbeta, ge god service och bidra till ett gott arbetsklimat och en god kommunikation är självklart för dig.

Du har goda datakunskaper och erfarenhet av utvecklingsarbete inom digital nämndadministration eller motsvarande. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska i tal och skrift.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-08-15 eller efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1610
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Gunnarsson, stadssekreterare 08-508 29 104

Företag
Stadsledningskontoret, Juridiska avdelningen

Adress
Stadsledningskontoret, Juridiska avdelningen
Ragnar östbergs plan 1
11221 Stockholm

Kontorsadress
Ragnar östbergs plan 1

Jobbnummer
3384549

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadsledningskontoret, Juridiska avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadsledningskontoret, Juridiska avdelningen: