Handläggare till Rättsenheten Bergslagen, med placering i Falun.
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Falun,
Gävle,
Västerås,
Uppsala,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling.
Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom polismyndigheten.
Publiceringsdatum2017-05-18ArbetsuppgifterUppdraget som handläggare till Rättsenheten Bergslagen, med placering i Falun, innebär att du kommer att handlägga och besluta i ärenden enligt Ordningslagen, t ex tillstånd till allmänna sammankomster, offentliga tillställningar samt ianspråktagande av offentlig plats. Förvaltningslagen reglerar handläggningen av ärendena. I rollen förväntas du vara självständig och göra egna juridiska bedömningar med mycket kontakt med kommuner, medborgare, och företagare. Då ärendena har korta handläggningstider, måste du kunna prioritera och snabbt göra avvägningar för att säkerställa att myndigheten lever upp till sin serviceskyldighet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• administrera inkommande ärenden via exempelvis brev och e-post
• begära kompletteringar, inhämta yttranden samt skriva beslut
• vara behjälplig gällande frågor inom området från allmänheten och myndigheter
• Hantera inkommande post, samt scanna och diarieföra handlingar
• Självständigt kunna handlägga och fatta beslut i förvaltningsärenden
KvalifikationerVi söker dig som:
• för området har relevant eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som myndigheten bedömer relevant
• Erfarenhet av handläggning av myndighetsärenden
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• körkort för personbil ("B-kort" )med manuell växellåda
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta i diarieförings- och ärendehanteringssystem.
• erfarenhet och/eller kunskap av att arbeta med ordningslagen
• erfarenhet och/eller kunskap av att arbeta med förvaltningslagen
Vi söker dig som kan arbeta strukturerat i en roll med högt arbetstempo och eget ansvar. Som person förväntar vi oss att du är kommunikativ och kan driva och prioritera ärenden gentemot deadlines. Du ska ha god förmåga att arbeta självständig såväl i grupp. Vidare måste du trivas med att verka för en organisation i förändring. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetsort: Falun Arbetstid: Flextid Tillträde: Snarast och enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-02
Ange följande referens när du ansöker: C13424/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Oskarsson 010 - 56 72 130
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3508313
Observera att sista ansökningsdag har passerat.