Handläggare till Polisprogrammet med placering i Sörentorp, Soln

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Solna, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och vara en viktig del i polisens grundutbildning. Ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar följande områden: arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetarorganisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd.

Sektionen Grundutbildning ansvarar för att leda, samordna och följa upp arbetet med polisutbildningen och är myndighetens kontaktpunkt till lärosätena och totalförsvarets rekryteringsmyndighet. Polisutbildningen är en uppdragsutbildning som bedrivs på Umeå universitet, Högskolan i Borås, Malmö universitet, Södertörns högskola och Linnéuniversitet. Sektionen består av totalt 14 grupper och vi söker nu en handläggare med placering i gruppen för Polisprogrammet.

Vi söker en handläggare till Grundutbildningen. Du kommer att arbeta som ett administrativt stöd i sektionens alla frågor. Vi söker dig som drivs av att arbeta med ett starkt engagemang och har en personlig integritet.




Publiceringsdatum
2021-03-02

Arbetsuppgifter
Ditt ansvar är att svara och/eller koordinera, dokumentera samt följa upp svar på förfrågningar som inkommer via polisutbildningens funktionsbrevlåda. Du kommer att arbeta självständigt i projektform samt vara behjälplig vid beredning av beslut. Du har en daglig kontakt med våra samarbetspartners. Vidare kommer du att bevaka, följa upp fattade beslut och diarieföra ärenden. Du kommer fortlöpande arbeta med uppföljning samt sammanställning av statistik. Resor förekommer i tjänsten.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Några års erfarenhet av att arbeta med likvärdiga arbetsuppgifter i närtid
• Några års erfarenhet av att arbeta med skriftlig dokumentation och kommunikation
• Mycket god erfarenhet av arbete i Excel

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Arbetat inom offentlig verksamhet
• Arbetat med diariesystemet PÄR
• Arbetat i UBW

Då rollen innebär många kontaktytor är det av vikt att du är serviceinriktad och professionell. God kommunikation i både tal och skrift är en förutsättning för att lyckas. Vi ser att du är initiativrik, självgående och flexibel då det är en stor variation på de ärenden som sektionen hanterar. Då flertalet av ärendena skall hanteras skyndsamt är det viktigt att du även under hög arbetsbelastning är strukturerar och noggrann. Vi förutsätter en hög sekretessmedvetenhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Sörentorp, Solna

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18/3 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C50240/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Jobbnummer
5603218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: