Handläggare till Patientnämndens kansli

Landstinget Dalarna Centralförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna Centralförvaltning i Falun, Ludvika, Mora eller i hela Sverige

Patientnämndens uppdrag
Patientnämnden har i uppdrag att ta till vara patienters och närståendes synpunkter på vården.
Patientnämnden ska bidra till hög patientsäkerhet och kvalitetsutveckling av vården genom att förmedla kontakt mellan patienter och vårdpersonal samt rapportera iakttagelser och avvikelser till vårdgivare.
Patientnämnden ska informera allmänhet, vårdpersonal och andra berörda om sin verksamhet. Patientnämnden ska rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som tvångsvårdas eller isoleras enligt lag.

Vi söker en handläggare 100% till Patientnämndens kansli.
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Vid kansliet tjänstgör tre personer, en förvaltningschef och två handläggare. Vi har fått ekonomiska möjligheter att utöka med ytterligare en medarbetare.
Nämnden och personalen på kansliet har inga disciplinära befogenheter och gör inga egna medicinska bedömningar.

Publiceringsdatum
2012-07-10

Arbetsuppgifter
Patientnämnden handlägger ca 1200 ärenden per år. Varje patientärende innebär att du kommer att ha kontakter med patienter, närstående och personal i olika funktioner och verksamheter och hantera administrationen kring varje ärende. Arbetet består företrädesvis av telefonkontakter men också personliga möten. I arbetet ingår att tala inför större och mindre grupper samt att planera och hålla i informationsinsatser.
Kanslipersonalen ansvarar för beredning och föredragning av ärenden vid Patientnämndens sammanträden. I uppdraget ingår att vara nämndsekreterare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå och har erfarenhet av hälso- och sjukvård/tandvård/social omsorg samt viss administrativ erfarenhet. Stor hänsyn tas till förmågan att kommunicera med patienter/anhöriga och vårdpersonal. Hänsyn tas till personlig lämplighet. Körkort erfordras.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100%, tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-26
Landstinget Dalarna verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag.
Ange följande referens när du ansöker: 373/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Staffan Mild, 023-490211
Birgit Hedman, 023-490269
Carina Meriläinen, 023-490131

Facklig kontakt
Kerstin Erlandsson, 023-792045
Elisabet Norgren
Mona Månsson
Pia Ohlsson, 023-490208

Företag
Landstinget Dalarna Centralförvaltning

Adress
Landstinget Dalarna Centralförvaltning
79129
79182 Falun

Jobbnummer
1292666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Dalarna Centralförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna Centralförvaltning: