Handläggare till Överförmyndarverksamheten
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen,
Hällefors eller i
hela Sverige Härjedalen är en attraktiv kommun där det är att leva.
Vår vision, I Härliga Härjedalen finns Livskraft, Äkthet och Närhet,
visar vad vi står för. Livskraft- företagsamhet, nyfikenhet och
utvecklingslust präglar såväl näringsliv som skolor, byar och föreningar.
Äkthet- med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen
för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet- Härjedalen ska finnas
mitt i världen och präglas av närhet, värme öppenhet och tolerans.
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, tand- och läkarbesök på betald arbetstid,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på;
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Publiceringsdatum2017-05-08Dina arbetsuppgifterHärjedalens kommun har en politiskt tillsatt överförmyndare och ersättare.
Du kommer som handläggare att arbeta under den förtroendevalde överförmyndaren. En del av de beslut som överförmyndaren har att fatta, kommer du att fatta på delegation. Som handläggare kommer du att arbeta både självständigt och ha mycket kontakter med såväl myndigheter som verksamhetsansvariga inom vården, socialtjänsten, anhöriga, ställföreträdare- m fl.
Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta all handläggning inom överförmyndarens verksamhet så som kontroll av att ställföreträdarna följer lagstiftningen när de utför sina uppdrag, göra utredningar och upprätta yttrande till domstol, hantera överklaganden samt bistå överförmyndaren i domstol. Du ansvarar också för att självständigt göra bedömningar om behov av ställföreträdare, rekrytering samt utbildning av dessa. Vidare kommer du att granska redovisningshandlingar/årsräkningar samt besluta om arvoden till ställföreträdarna.
Som handläggare kommer du att arbeta med ärenden enligt föräldrabalken, förvaltningslagen och andra författningar. I arbetet krävs en bred förståelse och kompetens inom flera av civilrättens centrala rättsområden såsom avtalsrätt, allmän förmögenhetsrätt, familjerätt, successionsrätt och fastighetsrätt.
KvalifikationerKörkort är ett krav
Dina egenskaperTjänsten kräver att du har förmåga att arbeta självständigt, noggrant och resultatinriktat. Som handläggare kan du kommunicera på ett enkelt, professionellt och tydligt sätt, såväl skriftligt som muntligt. Vidare krävs att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga, gott omdöme och hög integritet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Utbildningsnivå: Universitet/Högskola
Vi erbjuder:
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse,senast 2017-08-01
Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-01
Ange följande referens när du ansöker: 3429757290
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Westvall 0680 176 13 0680 161 00
Catarina Månsson 0680 163 52 0680 161 00
FöretagHärjedalens kommun, Socialförvaltningen
AdressHärjedalens kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg
KontorsadressRingvägen 2, 84233 Sveg
Jobbnummer 3482318
Observera att sista ansökningsdag har passerat.