Handläggare till Lokalförsörjningsenhetens Strategigrupp

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en flexibel och strukturerad handläggare till vårt ledningsstöd. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Arbetsplatsbeskrivning
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,7 miljoner kvadratmeter.
Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.
Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.
Utvecklingssektionen ansvarar för att ta fram styrdokument och standarder inom lokalförsörjningsområdet samt följer upp hur de efterlevs. Sektionen har det övergripande ansvaret för planering och uppföljning av enhetens verksamhet och leveranser, interna kommunikation och myndighetens hyresavtal. Vårt arbete bedrivs i tre grupper - juridik, teknik och strategi. Enhetens ledningsstöd finns också hos oss.

Publiceringsdatum
2024-02-01

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare i strategigruppen arbetar du som ett kvalificerat stöd till enhetens ledning. Du håller ihop och handlägger enhetens inkomna ärenden, gör övergripande bedömningar och sammanfattar resultat. Du tar fram underlag och promemorior inför interna beredningar. Du är ett stöd till ledningen vad gäller program/agenda samt planering inför t ex konferenser och enhetsmöten.
Du driver utvecklingen av kommunikationsarbetet, egna utredningar och mindre interna projekt.
Som handläggare är du en nyckelperson i enhetens kommunikationsarbete och ansvarar för enhetens informationssidor på polisens intranät. Du tar fram presentationer och annat kommunilkationsmaterial samt har en granskningsfunktion för produkter som tas fram av andra.
Tillsammans med strategigruppen tar du fram och vidareutvecklar strategier och arbetssätt och processer inom lokalförsörjningsområdet.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning samt relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Erfarenhet från en liknande roll
Har erfarenhet av att skriva promemorior inför beredningar
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Har erfarenhet av att arbeta med kommunikation och intranät
Hög IT-förmåga

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av en liknande roll inom statlig myndighet/offentlig verksamhet
Har erfarenhet av att svara på delningar och remisser
Har erfarenhet av att arbeta i fastighetsbranschen med intern kommunikation och förvaltningsadministration
Erfarenhet av att hålla i och planera konferenser

Resor inom Sverige ingår i viss omfattning, t ex för att dokumentera projekt.

Dina personliga egenskaper
Då rollen innebär att hantera olika skrivelser och dokument ser vi det som självklart att du har en god känsla för språket, kan sortera information, prioritera och se vad som är viktigt i sammanhanget. Du har utvecklingsförmåga, driv och har lätt för att etablera och utveckla goda relationer. De varierande arbetsuppgifterna ställer krav på hög flexibilitet, samarbetsförmåga och att arbeta självständigt.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Arbetsort: Möjlighet att jobba i Stockholm, Göteborg eller Malmö
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare, Ekonomiavdelningen, Lokalförsörjningsenheten, Fastighetsutvecklingssektionen, Strategigruppen
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 15/2 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A069.013/2024 i mailets ärendemening samt till vilken ort du söker; Stockholm, Göteborg eller Malmö,
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-15
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A069.013/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076), http://www.polisen.se

Kontakt
Gruppchef
Lina von Barth
lina.von-barth@polisen.se

Jobbnummer
8437640

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: