Handläggare till kontaktcenter

Täby Kommun, Kontaktcenter / Övriga jobb / Täby
2017-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till kontaktcenter" (publicerad 2018-01-19) ⬅️


Visa alla övriga jobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun, Kontaktcenter i Täby

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.

Vill du vara med och utveckla service till invånare och företagare i Täby kommun?

Det ska vara enkelt att leva, bo och driva verksamhet i Täby kommun! Vi i kommunen arbetar därför ständigt med att förbättra verksamhet och service till invånare och företagare. Under 2017 startar kommunen ett kontaktcenter för ökad service.
För att ytterligare förbättra servicen till invånare, företagare och andra intressenter i Täby kommun, startar Täby kommun ett kommungemensamt kontaktcenter. Kontaktcentret blir en helt ny enhet under kommunikationsavdelningen inom kommunledningskontoret. Den nya enheten beräknas omfatta cirka 15 handläggare. Kontaktcentret öppnar efter sommaren 2017

Vill du vara med och utveckla kommunens service till invånare och företagare? Vill du vara med och utveckla kommunens nya kontaktcenter? Läs då vidare!




Publiceringsdatum
2017-03-10

Arbetsuppgifter
Kontaktcentret svarar på frågor om alla kommunens verksamhetsområden och bidrar samtidigt till verksamhetsutveckling. Du som arbetar i kontaktcentret ska ha invånare och företagare i fokus. Ditt uppdrag handlar om att få varje enskilt möte med invånare och företagare att fungera så bra som möjligt utifrån kontaktcenteruppdraget. Kontaktcentret kommer att avlasta och stödja verksamheterna och samtidigt driva och bidra till ett ständigt förbättringsarbete.

Arbetsuppgifterna är mycket varierande, det kan handla om att informera om hur det går till att söka bygglov eller om vad som krävs för att söka försörjningsstöd eller om hur det går till att göra val till grundskola. Viss handläggning kommer att ingå i arbetsuppgifterna. Initialt kanske du bidrar med kompetens från ett specifikt verksamhetsområde, men efterhand byggs en bred övergripande kompetens upp i kontaktcentret. Du kommer tillsammans med övriga kollegor att arbeta för att lösa så många som möjligt av de inkommande frågorna.



Kvalifikationer
Vi söker dig med:
• Högskoleexamen eller motsvarande inom byggteknik, juridik, socialt arbete eller annat samhällsvetenskapligt område.
• God datavana med förmåga att hantera flera olika IT-baserade system.
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande med
• Ytterligare språkkunskaper

För att trivas med rollen som kommunens ansikte utåt behöver du ha en känsla för service samt hög social kompetens. Du har god förmåga att samarbeta, dela med dig och ta emot feedback från andra, vilket är viktigt för enhetens utveckling. Uppdraget kräver personlig mognad och flexibilitet. Du är strukturerad och har förmåga att prioritera. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar.

Du får gärna ha arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet och det är även en fördel med erfarenhet från någon form av servicearbete. För att klara arbetsuppgifterna på bästa sätt förväntar vi oss också att du är skicklig i informationssökning på internet. Kanske är du även en van användare av sociala medier.

Samtliga medarbetare vid kontaktcentret kommer att genomgå ett utbildningsprogram om kommunen och kommunens verksamheter, offentlighet och sekretess, ärendehantering samt service och bemötande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper när vi tillsätter tjänsterna.


ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Experis. För frågor kring tjänsten eller processen kontakta gärna rekryteringskonsulten Charlotte Åvall på telefonnummer: 08-452 33 74 eller mejl charlotte.avall@manpower.se.

Urvalsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Tjänsterna kan att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsterna tillsätts i huvudsak från och med den 1 juni 2017. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-26
Ange följande referens när du ansöker: A661755
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Falke alexandra.falke@taby.se 08- 5555 97 90

Företag
Täby Kommun, Kontaktcenter

Adress
Täby Kommun, Kontaktcenter
Stationsvägen 13
18380 TÄBY

Kontorsadress
Stationsvägen 13 Roslags-Näsby TÄBY

Jobbnummer
3367505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun, Kontaktcenter: