Handläggare till kontaktcenter - vikariat

Sveriges Kommuner Och Regioner / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Kommuner Och Regioner i Stockholm

Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) är en medlems- och arbetsgivarorganisation för Sveriges kommuner och regioner. Genom kunskap, råd och service till våra medlemmar stärker vi dem i deras uppdrag att utveckla välfärden för alla medborgare. Vi är en mötesplats för kommuner och regioner och tillsammans utvecklar vi demokrati och välfärd utifrån medborgarnas behov i hela landet. SKR:s vision tar sikte på att det framgångsrika Sverige skapas lokalt. Vi påverkar regering, riksdag och EU genom att ge förslag på hur vi bäst utvecklar demokrati och välfärd.

SKR har ca 500 medarbetare och kontoret är placerat vid Slussen i Stockholm. Som medarbetare på SKR har du flexibilitet att arbeta delvis på kontoret och delvis från annan plats, med utgångspunkt i verksamhetens behov. Hos oss finns möjligheter för dig som vill förändra, förnya och förbättra.

Avdelningen för kommunikation ansvarar för att driva opinion kring viktiga frågor som rör våra medlemmars verksamhet samt utveckla medlems- och övrig kommunikation. Kontaktcenter ingår som en sektion inom avdelningen och är en första ingång i kontakten med SKR. Funktionen syftar till att ge medlemmarna (förtroendevalda och tjänstepersoner i kommuner och regioner) likvärdig och bra service samt bidra till att effektivisera verksamheten internt. SKR:s kontaktcenter har varit drift sedan hösten 2018.

Kontaktcenter söker nu en handläggare för vikariat till och med 30 april 2023, med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att ingå i ett team med kvalificerade medarbetare. Vårt kontor finns vid Slussen i Stockholm. Som anställd på SKR har du möjlighet att arbeta delar av tiden hemifrån.


Publiceringsdatum
2022-07-04

Arbetsuppgifter
Som handläggare på kontaktcenter har du varierande arbetsuppgifter och förväntas erbjuda service via olika kontaktytor såsom telefoni, e-post och ärenden via kontaktformulär på skr.se. Du arbetar även med att kontinuerligt utveckla rutiner och arbetssätt, både internt på kontaktcenter samt i kontakten med handläggare och sakkunniga på de olika avdelningarna på SKR. Ditt bidrag och engagemang i detta arbete är mycket viktigt.

Alla medarbetare på kontaktcenter har ett gemensamt serviceuppdrag till dem som kontaktar organisationen. Detta innebär att i första linjen ge service, besvara frågor samt koppla vidare samtal. Kontaktcenter hanterar ärenden inom SKR:s samtliga sakområden; exempelvis frågor inom arbetsgivarpolitik, demokrati, hälso- och sjukvård, skola, integration, samhällsplanering, ekonomi och juridik. Det är främst SKR:s medlemmar som kontaktar oss men det kommer även frågor från Regeringskansliet, myndigheter, organisationer, företag och privatpersoner.

Du kommer med stöd av en kunskapsdatabas hjälpa och vägleda dem som kontaktar SKR. Många ärenden hanterar du självständigt, andra löser du tillsammans med kollegor på kontaktcenter eller skickar vidare till sakkunnig handläggare på andra avdelningar.


Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning. Erfarenhet från kommun, region, myndighet eller liknande serviceverksamhet är en fördel.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer med andra, både med våra medlemmar som internt med andra handläggare på SKR. Du är också lösningsorienterad och har en god förmåga att ge stöd och service genom att leverera lösningar och svar.

Du har mycket god erfarenhet av digitala arbetssätt och känner dig bekväm med att använda flera olika digitala verktyg i ditt arbete. Du har även förmåga att söka upp och ta till dig ny information snabbt och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Som person är du är lugn, positiv, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, både i telefon och i skrift.

Du har ett genuint intresse för samhällsfrågor och du värdesätter jämställt bemötande och service och vill verka för en inkluderande arbetsmiljö.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse., upphör: 2023-04-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SVERIGES KOMMUNER OCH REGIONER

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C95193".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Kommuner Och Regioner (org.nr 222000-0315)

Arbetsplats
Sveriges Kommuner och Regioner

Kontakt
Chef kontaktcenter, webb och registratur
Erik Ferenius
070-9280154

Jobbnummer
6795017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Kommuner Och Regioner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Kommuner Och Regioner: