Handläggare till Jordbruksverket i Jönköping
Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Jönköping
2023-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till Jordbruksverket i Jönköping" (publicerad 2024-06-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Jönköping,
Växjö,
Linköping,
Trollhättan,
Göteborg eller i
hela Sverige Jordbruksverket är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. De arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. De bidrar även till en god djurvälfärd i hela Sverige och en levande landsbygd. När du arbetar hos Jordbruksverket bidrar du till ett bättre samhälle, samtidigt som du själv får utvecklas och uppnå nya mål varje dag. Jordbruksverket har ungefär 1 600 anställda. De flesta arbetar på huvudkontoret i Jönköping, men Jordbruksverket har också regionala kontor i Landskrona, Kalmar, Linköping, Skara, Uppsala, Göteborg och Söderhamn. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Är du handläggare och intresserad av Jordbruksverkets verksamhet? Har du relevant utbildning och erfarenhet inom djurinförsel? Då kan detta vara något för dig! Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping letar nu efter en duktig handläggare.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu erbjuder vi dig en möjlighet att arbeta som handläggare på Djurinförselenheten hos Jordbruksverket i Jönköping. Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. Frågorna rör alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Jordbruksverket hjälper privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att förflytta djur till landet, från alla länder i världen. Det innebär kontakt med såväl myndigheter som privatpersoner.
I rollen som handläggare kommer du att bland annat arbeta med ärendeberedning i framför allt införselärenden. Det kan till exempel handla om införselhandlingar och id-dokument gällande djur som ska jämföras med de krav som ställs i enlighet med lagstiftning och som beskrivs i processbeskrivningar. Dessa underlag utgör grund för beslut om huruvida djuret ska släppas in I Sverige eller inte. Även enklare beslut om avvisning eller karantän som tas i samarbete med andra handläggare förekommer. Arbetat innefattar även att hitta alternativ, ta fram riktlinjer och processer, samla underlag och föreslå lösningar på problem. Kommunicera med och ta fram svar på frågor från kund, utreda svar, formulera språkregler, standardisera och effektivisera kundkontakter.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.
Krav för tjänsten
högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
erfarenhet av handläggning av ärenden och frågor avseende införsel av djur och avelsmaterial till Sverige från andra länder
goda kunskaper i befintliga handläggningssystem, såsom Public 360 och/eller Djuhr.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start 2 januari 2024 t.o.m. 28 juni 2024 med möjlighet till 6 månaders förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-12-10. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på
miranda.nilsson@novare.seSom konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 8301725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.