Handläggare till intern service på LPO Södermalm

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Till intern service Lokalpolisområde Södermalm söker vi nu en handläggare som kan arbeta med beredning av ärenden som inkommer till kansliet samt stötta med planering och administration i arbetsmiljöarbetet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Inom stöd/service arbetar vi med samordningsuppdrag. Gruppen består av handläggare och samordnare inom ramen för stödverksamhet. Gruppen ansvarar för samordning av utbildning, logistik, tillväxt, lokalfrågor, kommunikation och krisberedskap samt förvaltningsrättsliga frågor.
Gruppens uppdrag är av väsentlig del för att kärnverksamhetens uppdrag ska kunna bedrivas på optimalt sätt.

Lokalpolisområdet omfattar Södermalm, Gamla stan, Hammarby sjöstad och Långholmen. Inom vårt geografiska ansvarsområde bor det cirka 130 000 invånare. I vårt verksamhetsuppdrag ingår det brottsförebyggande arbetet, ingripandeverksamheten, utredning/lagföring samt intern och extern service.

Polisområde Stockholm City är Stockholms mest trafikerade polisområde där över en miljon människor rör sig varje dag. Det geografiska området spänner över två kommuner - från den hektiska stadskärnan till det lugnare Lidingö. Polisområdet är indelat i två lokalpolisområden: Norrmalm och Södermalm. På polisområdesnivå finns utredningssektionen, grova brottsektionen, spaningssektionen, sektionen för brott i nära relation, sektionen för operativt stöd och joursektionen. Vidare finns ett polisområdeskansli.

Publiceringsdatum
2023-04-21

Arbetsuppgifter
• Beredning av ärenden, frågor och inventerings uppdrag som inkommer till kansliet
• Planering av och administrativa uppgifter med anknytning till arbetsmiljöarbetet såsom APM, skyddskommitté, skyddsronder och brandsäkerhet.
• Stötta chefer i arbetet med arbetsmiljön tex med tillbud och arbetsskador
• Att driva och hålla ihop miljöarbetet på lokalpolisområde Södermalm.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Fullständiga gymnasiebetyg eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner adekvat
• Studerat vid högskola eller universitet
• Relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket god datorvana, särskilt avseende Officepaketet
• God kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av att ha arbetat med systematiskt arbetsmiljöarbete
• Erfarenhet från att ha arbetat med handläggning på myndighet

PERSONLIGA EGENSKAPER
För att trivas i rollen och prestera bra som handläggare på intern service krävs det att du ansvarstagande, handlingskraftig och strukturerad då du kommer arbeta självständigt och ibland med komplexa uppdrag. Då verksamheten vi stöttar är operativ kan arbetsuppgifter inkomma eller förändras med kort varsel och därför krävs att du är flexibel och förändringsbenägen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 6 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C136867/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Kontakt
HR
Sandra Karlsson

Jobbnummer
7684254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: