Handläggare till Inköp och upphandling
Jämtlands läns landsting / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jämtlands läns landsting i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Strömsund eller i
hela Sverige Är du serviceinriktad och bra på att kommunicera, samarbeta och skapa goda relationer? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som handläggare vid avropsfunktionen för bemanningstjänster gällande inhyrd vårdpersonal.
Enheten Inköp och upphandling ingår i Regionstaben under ekonomiavdelningen. Enheten ansvarar för regionens försörjning av varor och tjänster, undantaget fastighetsentreprenader. Affärsdrivet inköp och hållbara leverantörer är viktigt för regionen.
Enheten ansvarar även för regionens avrop/beställningar av bemanningstjänster gällande inhyrd vårdpersonal.
Vi är totalt 18 medarbetare på enheten som består av en avtalscontroller, handläggare på avropsfunktionen, inköpare, materialkonsulent, upphandlare och enhetschef. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö, flextid och möjlighet till friskvård. Efterfrågan på våra tjänster är stor inom organisationen.
Publiceringsdatum2019-11-27ArbetsuppgifterArbetet som handläggare inom avropsfunktionen för bemanningstjänster är ett administrativt arbete som är utåtriktat, fullt av utmaningar och ingen dag är den andra lik. Som handläggare inom enheten arbetar du med att serva regionernas verksamheter med deras försörjning av inhyrd vårdpersonal.
Arbetet innebär i huvudsak att utifrån verksamheternas behov avropa/beställa från avtalade leverantörer. I uppdraget ingår även att utbilda regionernas chefer, ekonomer och assistenter i avrop/beställningar. Att förvalta och följa upp avtal är också en viktig del av arbetet. Arbetet kräver att du arbetar proaktivt, strategiskt med en hög grad av servicekänsla.
Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kollegor inom avropsfunktionen, regionernas verksamheter och ha kontakt med våra leverantörer. Det är viktigt att vara lyhörd för verksamheternas behov. Du deltar även i interna och externa nätverk samt bidrar till enhetens utvecklings- och förbättringsarbete.
Enheten arbetar med att utveckla arbetet inom avropsfunktionen och det finns stora möjligheter att påverka sitt eget arbete.
KvalifikationerVi söker dig med relevant utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och inom service. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och se möjligheter.
Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är noggrann och flexibel. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJämtlands Läns Landsting
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/464/2019".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jämtlands Läns Landsting (org.nr 232100-0214)
Arbetsplats Region Jämtland Härjedalen, Regionstaben
Jobbnummer 4969294
Observera att sista ansökningsdag har passerat.