Handläggare till Gata- och trafikenheten
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: Tn 2879/2016
Gata och Trafik söker nu en driftig, glad och social person!
Söker du ett jobb som man får vara där det händer, få möjlighet att påverka och är förtjust i ordning och reda?
Örebro växer så det knakar och har blivit en evenemangsstad. Vi behöver en strukturerad person som tar hand om de företag som är med och utvecklar staden och behöver ordna trafiken så att allt flyter under byggprocessen. Är den som tillsammans med en annan handläggare är med och hjälper arrangörer att göra rätt då de önskar nyttja kommunens mark vid evenemang.
Inom park- och gatuverksamheten arbetar cirka 150 medarbetare inom tre enheter med drift, underhåll och utveckling av gator, trafik, torg, parker och parkering. Vi är en utvecklingsintensiv verksamhet som arbetar aktivt med att öka vår kunddialog och möta medborgarnas behov och önskemål.
Gata och trafik ansvarar bl. a för lokala trafikföreskrifter, trafiksäkerhet, trafiksignaler, skyltning, parkeringsövervakning samt tillståndsgivning och myndighetsutövning inom verksamhetsområdet. Vi strävar efter ett aktivt medarbetarskap, vilket innebär att ta ansvar för helheten, att arbeta i team och att utveckla sin egen och medarbetarnas kompetens.
Publiceringsdatum2016-06-14Dina arbetsuppgifterAllmänt om befattningen:
Till Gata och Trafik söker vi nu en handläggare. Du kommer att tillsammans med andra handläggare och ingenjörer på Gata och Trafikenheten arbeta med upplåtelse av allmän platsmark samt trafikanordningsplaner. Det praktiska arbetet kommer att i stor utsträckning bestå av utredning och handläggning, samt besvara frågor från politiker, andra enheter inom den kommunala verksamheten och medborgaren vad gäller offentliga arrangemang och trafikavstängningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Handlägga ärenden gällande upplåtelse av allmänplats samt med besiktningar och kontroll av efterlevnad av tillstånden.
Handlägga trafikanordningsplaner samt med kontroller av att dessa efterlevs.
Vid behov även kunna medverka i andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde.
Kompetenser• Minst gymnasieutbildning
• Vi ser att du har erfarenhet av trafiklagstiftning, både teoretisk och praktisk.
• Ha god social och kommunikativ förmåga, vara drivande och kunna arbeta effektivt både i grupp och självständigt.
• Ha god datorvana samt ha kunskap om upphandlingsprocessen
• B- körkort
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Kunskap i trafikförfattningen och ordningslagen
• Jobbat med kundkontakter inom något serviceyrke
• Erfarenhet av att jobba inom politiskt styrd organisation
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde enligt överenskommelse, 1 tjänst.
Facklig information
Vision: 019- 21 12 02
SACO: 019- 21 30 96
Kommunal: 010 442 92 50
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2016-06-27.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Eriksson, Enhetschef 019-21 18 46
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2904939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.