Handläggare till Företagsregistreringsenheten

Bolagsverket, Registeravdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Registeravdelningen i Sundsvall

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Vi finns i Sundsvall och är cirka 500 anställda. Våra värdeord, kompetens, engagemang och kundnytta, vägleder oss i vårt arbete. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället.

Publiceringsdatum
2016-05-20

Arbetsuppgifter
Vår nya företagsregistreringsavdelning behöver fler medarbetare. Vi söker därför ett antal handläggare som ska utbildas till firmabedömare för att möta framtida behov. Hoppas du vill anta den utmaningen med oss!

Dina arbetsuppgifter blir att serva allmänhet och Svenskt Näringsliv med granskning och registrering av inkomna bolagshandlingar samt att ge information kring företag och företagande via telefon. Det kan även bli aktuellt med att delta i internt utvecklingsarbete då vår verksamhet står i ständig förändring.

Kvalifikationer
Du ska ha en högskoleutbildning som vi anser relevant och/eller minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande verksamhet.

Vi vill att du har kompetens i och erfarenhet av kvalificerad rådgivning - d v s pedagogiskt kunna vägleda kund muntligt och skriftligt både på svenska och engelska.

Språkintresse och god språkkänsla är mycket viktigt och du ska ha god datorvana och kunna arbeta i flera program samtidigt.

Tidigare erfarenhet av administrativt arbete samt kännedom om Bolagsverkets verksamhet är meriterande.

Dina personliga egenskaper väger tungt. Vi söker dig som är strukturerad, kan fatta egna beslut och har en god samarbetsförmåga. Du ska kunna arbeta målinriktat och ta ansvar när det gäller dina egna och verksamhetens mål. Det är därför viktigt att du har ett positivt förhållningssätt och egen drivkraft samt tar egna initiativ och vill utvecklas. Det gör att du ser möjligheter och tar ett aktivt ansvar för att utveckla verksamheten och arbeta med ständiga förbättringar i vardagen.

Anställningen inleds med en utbildning på ca 6 månader där det är ett krav att du kan vara närvarande.

ÖVRIGT
För nyanställningar gäller 6 månader provanställning.

Vi köper inte tjänster eller annonser för en pågående rekrytering och ber dig att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Bolagsverket väljer aktivt var vi exponerar våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, dock senast i september.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-05
Ange följande referens när du ansöker: 31/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Henriksson, Sektionschef 060-18 43 72

Facklig kontakt
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST 0771-670 670

Företag
Bolagsverket, Registeravdelningen

Adress
Bolagsverket, Registeravdelningen
Stuvarvägen 21
85181 Sundsvall

Kontorsadress
Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall

Jobbnummer
2857287

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Registeravdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Registeravdelningen: