Handläggare till fastighetstaxeringskontoret, Enköping

Skatteverket / Juristjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Enköping, Strängnäs, Västerås, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär att du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter på sektionerna, det vill säga att du handlägger, beslutar samt utreder fastighetstaxeringsärenden. Du arbetar även med omprövningar av tidigare fattade beslut. Vidare kommer du, genom förebyggande arbete, se till att våra register håller hög kvalitet. En naturlig del i arbetet är att besvara skriftliga såväl som muntliga frågor inom området för fastighetstaxering. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas.

I arbetet kommer du att ta fram fastigheters taxeringsvärde och besluta om en taxering. Arbetet innebär att du taxerar olika typer av fastigheter vid olika tillfällen. Du kommer exempelvis att granska småhus, hyreshus och lantbruk vart tredje år samt industrier vart sjätte år. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som ska hanteras inom angiven tidsram och det är därför viktigt att du kan organisera och prioritera ditt arbete.

Fastighetstaxeringskontoret har verksamhet på fyra orter i landet varav Enköping är en av orterna. I Enköping finns två sektioner som tillsammans består av cirka 40 medarbetare. Vi söker nu handläggare till båda sektionerna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som

• har en avslutad godkänd gymnasieutbildning
• har aktuell erfarenhet av löpande ärendehantering
• arbetar resultatinriktat med förmågan att fatta välgrundade och objektiva beslut
• har god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift
• har god förmåga att arbeta strukturerat i ett högt tempo
• har god förmåga att stödja och samverka

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete från myndighet/ärendehandläggning från myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningen är tillsvidare. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-27

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Ekblom, kontorschef 010-577 58 88
Jan-Inge Wiksten, HR-konsult jan-inge.wiksten@skatteverket.se 010-574 19 91
Lars Jonsson, facklig kontaktperson Saco 010-578 77 44
Liza Bolinder, facklig kontaktperson ST 010-577 60 37

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korsängsgatan 38
74523 Enköping

Kontorsadress
Korsängsgatan 38

Jobbnummer
3990232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: