Handläggare till enheten S3

Konkurrensverket - Swedish Competition Authority / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konkurrensverket - Swedish Competition Authority i Stockholm

Konkurrensverket är en myndighet under Näringsdepartementet och ett enrådighetsverk som leds av generaldirektören. Konkurrensverkets uppdrag är att arbeta för en effektiv konkurrens i privat och offentlig verksamhet till nytta för konsumenterna samt en effektiv offentlig upphandling till nytta för det allmänna och marknadens aktörer. Nu är den statliga stöd- och informationsverksamheten om offentlig upphandling inklusive innovationsupphandling, samt miljö och sociala krav samlat i myndigheten. Vi strävar efter att medarbetarnas värdegrund ska genomsyra hela verksamheten genom att vara kompetenta, respektfulla och resultatinriktade. Konkurrensverket ligger i Stockholm i närheten av Stockholms centralstation.

Avdelningen för stöd ansvarar för Konkurrensverkets externa stödverksamhet mot olika intressentgrupper och består av tre enheter; enheten för policy, enheten för upphandlingsstöd och enheten för utredning, uppföljning och utvärdering.

Vi söker en medarbetare som vill arbeta med upphandlingsstödjande och konkurrensfrämjande utredningsarbete.

Enheten ansvarar för att utreda, följa upp och utvärdera myndighetens alla verksamhetsområden, det vill säga upphandlingsstöd och upphandlings- och konkurrenstillsyn. Enheten ansvarar också för samordning av remisser och regeringsuppdrag.

Publiceringsdatum
2014-05-08

Arbetsuppgifter
• Du kommer att utreda, följa upp och utvärdera olika verksamhetsområden inom såväl upphandlingsstöd som upphandlings- och konkurrenstillsyn.

Bakgrund
• Du har akademisk utbildning inom juridik.
• Du har kunskap om och har arbetat med analys och förslag med anknytning till frågor om offentlig upphandling.
• Du har utredningserfarenhet.
• Du har erfarenhet av att sprida kunskap såväl internt som externt.

Dina personliga egenskaper
• Du har god samarbetsförmåga, gott omdöme, engagemang och hög integritet.
• Du har initiativförmåga, är resultatinriktad och har god förmåga att prioritera.
• Du är saklig och analytisk.
• Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande

• Du har breda och djupa kunskaper inom arbetsområdet samt om bakomliggande teorier och principer.
• Du har erfarenhet av arbete med konkurrensfrågor och konkurrenslagstiftning.
• Du har erfarenhet av frågor om byggmarknad, livsmedelsmarknad, transporter eller vård/omsorg.

Upplysningar

Anställningen avser en tjänst på heltid. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning. Anställningar vid Konkurrensverket inleds normalt med sex månaders provanställning.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till:
Johan Hedelin, enhetschef, tfn 08-700 15 31 eller
Charlotte Ryrberg, personalhandläggare, tfn 08-700 15 90.

Fackliga företrädare:
Christian Blume (SACO), tfn 08-700 15 84
Åsa Lövström (ST), tfn 08-700 16 36

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan senast den 22 maj 2014.
Du ansöker via hemsidan: www.kkv.se
Tjänsten har diarienummer: 323/2014

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Anställningar vid Konkurrensverket inleds normalt med sex månaders provanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-22

Företag
Konkurrensverket - Swedish Competition Authority

Adress
Konkurrensverket - Swedish Competition Authority
10385 STOCKHOLM

Kontorsadress
TORSGATAN 11
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7001600

Jobbnummer
1867178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konkurrensverket - Swedish Competition Authority

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konkurrensverket - Swedish Competition Authority: