Handläggare till enhet vuxna, äldreomsorg

Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Vaggeryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vaggeryd, Gnosjö, Aneby, Jönköping, Sävsjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen i Vaggeryd

Vaggeryds kommun är en av de största arbetsgivarna i Vaggeryd och Skillingaryd med omnejd. Att vara anställd här är att spela en viktig roll i Vaggeryds utveckling. Våra värderingar bygger på människors lika värde.
I Vaggeryds kommun vill vi ge bra service till kommuninvånarna.

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna. Socialförvaltningen erbjuder och arbetar med olika former av omsorg, stöd och hjälp så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt.
Vi har sedan en kort tid tillbaka blivit en gemensam myndighetsavdelning som är organiserad under myndighetschefen. I organisationen finns också enhetschef som är handläggarens närmsta chef samt samordnare till målgruppen. Vi söker dig som är intresserad att vara med och fortsätta utveckla verksamheten inom kommunens myndighet.


Publiceringsdatum
2016-11-01

Arbetsuppgifter
Enhet vuxna handlägger ärenden för målgruppen vuxna. Tjänsten avser att handlägga biståndsärenden främst inom äldreomsorgen.
Rollen som biståndshandläggare innebär att du svarar för myndighetsutövning och handläggning av ärenden utifrån Socialtjänstlagen Du informerar, utreder, fattar beslut och följer upp insatserna. Arbetet sker i samverkan med andra handläggare, verkställande personal, privata utförare och externa myndigheter.
I arbete används systemen Magnacura och Meddix.

Vaggeryds kommun är inne i ett väldigt spännande skede med att göra verklighet av det stora Visions- och förbättringsarbete vi utvecklat tillsammans med våra invånare och andra aktörer i vår kommun. Det handlar om att vara en plats där människor får göra skillnad.
Vi på biståndsenheten ligger i starten för detta arbete och ser därför gärna att du som söker är driven, lösningsfokuserad och vill vara med och skapa förbättringar för våra brukare.


Kvalifikationer
Vi vill att du har socionomexamen eller annan lämplig högskoleutbildning samt körkort. Tidigare erfarenhet av handläggning enligt socialtjänstlagen är meriterande. För att trivas i rollen är det viktigt att du har intresse för att möta de människor vi är till för och inneha förmåga att skapa bra möten utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du har ansvar för inkommande ärenden vilket kräver att du är lyhörd, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du ska vara bekväm i myndighetsrollen och van att arbeta självständigt samt ha en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom www.offentligajobb.se för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar.
Ansökningar som skickas i pappersform ska adresseras till:
Vaggeryds kommun, Personalenheten, Box 43, 568 21 Skillingaryd.
Bifoga ditt CV och personliga brev, ange
ref.nr. i ansökan. Skicka inte med några betygshandlingar.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Kommunen tar ansvar för hela
rekryteringen och undanber sig därför
samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 16/322
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Lindström 0370-678370

Företag
Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen

Adress
Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen
Box 43
56821 SKILLINGARYD

Kontorsadress
Bangårdsgatan 2 56821 Skillingaryd

Jobbnummer
3139405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen: