Handläggare till debiteringsgruppen

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Tjänsten är placerad inom Social-och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Förvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.


Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2023-08-09

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en handläggare till enheten Kärnprocesser inom Staben. Enheten består av ca 25 administratörer som ger stöd till alla social- och omsorgsförvaltningens enheter. I debiteringsgruppen arbetar idag fyra personer.

Tjänsten är riktad mot förvaltningens avgiftshandläggning och debitering som innebär kvalificerade administrativa uppgifter kopplat till en särskild modul i verksamhetssystemet Treserva.

Som avgiftshandläggare handlägger du ärenden enligt gällande lagstiftning, kommunala reglementen samt fastlagda mål och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår att fatta avgiftsbeslut, beslut om individuellt förbehållsbelopp samt registrering av inkomster. Du kommer också att bemöta överklagande av avgiftsbeslut.
Inom debiteringsdelen ingår arbete med fakturering av omsorgsavgifter. Andra arbetsuppgifter är support till utförare och kunder där du informerar och svarar på olika frågor om avgifter.

Din arbetsplats
Social- och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd. Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar.

Social- och omsorgsförvaltningen bedriver en socialtjänst som kännetecknas av goda kunskaper om medborgarnas och individers behov av sociala insatser. Vi utgår från ett systemteoretiskt synsätt och ett helhetsperspektiv. Vårt mål är att möta varje individs behov på dennes nivå, där förtroende, delaktighet och samverkan är nyckelbegrepp.

Social- och omsorgsförvaltningen består av avdelningarna Barn och unga, Vuxna, Äldre samt Staben.

Kommunens förvaltningar är i ett pågående utvecklingsarbete där översyn av nämnderna och förvaltningarna pågår. Syftet och målet med utvecklingen är att myndighet och utförarsidan ska slås ihop och arbeta närmare varandra under samma nämnd/förvaltning.

Arbetsgruppen utgår idag från vårt kontor på Hertig Karlsgatan 4. Arbetstiden är förlagd till dagtid, helgfri vardag med möjlighet till flextid.

Du som söker
Du som söker har slutförd gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi/administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt god datorvana.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Det är även meriterande om du har vana av att arbeta i verksamhetssystemet Treserva samt Unit4 eller liknande system. Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då arbetet innebär dokumentation samt kontakt med olika samarbetspartners.

Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du tar ansvar för din uppgift, är strukturerad och van att planera både på kort och lång sikt och ser till att dina arbetsuppgifter slutförs i tid. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående och lyssnar till såväl medborgarnas som kollegornas och andra samarbetspartners olika behov. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha god förmåga till samarbete, du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Arbetsuppgifterna kräver även att du har en god förståelse för numeriska underlag. Vid förändringar kan du snabbt ändra synsätt och förhållningssätt och fokuserar på möjligheterna.

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 11659

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Kontakt
HR-konsult
Charlotte Holgersson
charlotte.holgersson@linkoping.se
013-29 48 19

Jobbnummer
8017287

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: