Handläggare till Collectum - kundservice

Collectum / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Collectum i Stockholm

Collectum administrerar tjänstepensionen ITP för företag, försäkrade, försäkringsbolag och försäkringsförmedlare. Vi är den oberoende knutpunkten för ITP, som ser till att premier och information på ett snabbt och enkelt sätt når rätt mottagare. Vi upphandlar också försäkringsbolag som förvaltar den tjänstepension som den försäkrade själv placerar.

Kundservice är Collectums främsta ansikte utåt. Vi har ett kundorienterat synsätt som innebär att vi fokuserar på behoven hos både företag och försäkrade. Kundservice består totalt av 65 personer och är uppdelad i fyra grupper. Tre av dessa hanterar våra kundföretag (Kundservice Företag). De ansvarar för information till företagen, tecknande och ändringar av pensioneringsavtal samt registrering av individändringar samt förfrågningar från och information till försäkringsförmedlare. En grupp hanterar företagens medarbetare (Kundservice Försäkrade). De ansvarar för information till de försäkrade rörande deras försäkringar ITP, ITPK samt TGL och tar hand om registrering av ITPK-val, frågor och registreringar av förmånstagarförordnanden samt hälsoprövning av ITP och ITPK.

Kundservice är Collectums främsta ansikte utåt. Vi har ett kundorienterat synsätt som innebär att vi fokuserar på behoven hos både företag och deras anställda. Kundservice består av ca 60 personer.. De som arbetar med våra företag ansvarar för information till företagen, tecknande och ändringar av pensioneringsavtal, registrering av försäkringsändringar. Vi har även kontakt med försäkringsförmedlare. De som arbetar mot företagens anställda ansvarar för information till de anställda rörande deras försäkringar ITP, ITPK samt TGL och tar hand om registrering av ITPK-val, frågor och registreringar av förmånstagarförordnanden, kapitalflyttar samt hälsoprövning av ITP och ITPK.

Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter, på Collectum kundservice, kommer främst att bestå av handläggning av ärenden och telefonkontakter med våra kunder.

Lämplig bakgrund Som person är du driven, utåtriktad och initiativrik. Du gillar att analysera och lösa problem. Du känner ansvar för dina uppgifter och utför dem noggrant. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har en god kommunikativ förmåga eftersom arbetet innebär en hel del telefonarbete. I samarbetet med andra, är du en gruppspelare som gillar att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du ska ha ett intresse för att utveckla vår verksamhet och ha ett stort fokus på kundvård.

Har du tidigare erfarenheter av arbete med tjänstepension är det meriterande.

Ansökan Ovanstående tjänst är en rekrytering. Ansök tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin på telefonnummer 08-407 55 70. Fackliga kontaktpersoner är för FTF Anne Furuliden 08-508 980 57 och för Saco Anders Jonasson 08-508 981 67. Tillträde sker snarast möjligt

Varaktighet, arbetstid
fast heltid

Publiceringsdatum
2016-05-16

Ersättning
fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin +46 8 407 55 70

Företag
Collectum

Adress
Collectum
Stadsgården 10
10376 Stockholm

Kontorsadress
Stadsgården 10

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2845805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Collectum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Collectum: