Handläggare till Biståndsenheten

Ovanåkers Kommun / Administratörsjobb / Ovanåker
2020-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till Biståndsenheten" (publicerad 2021-09-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.

Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.




Publiceringsdatum
2020-10-09

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare på biståndsenheten arbetar du utifrån socialtjänstlagen, SoL och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS med att informera, utreda, bedöma behov, fatta beslut, följa upp och ompröva beslut utifrån de båda lagarna.

I arbetet ingår bl.a. att göra hembesök och planera för en trygg utskrivningsprocess från sjukhus. Utredningsmodellen IBIC, individens behov i centrum, är den primära utredningsmodellen.

Som handläggare på biståndsenheten får du möjlighet att arbeta i liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, där du arbetar nära dina kollegor, chefer och samarbetspartners. Du kommer ingå i en positiv grupp av erfarna och professionella handläggare med ett gott samarbetsklimat. Vi är en liten organisation med stora möjligheter och vi ser den lilla arbetsgruppen som någonting unikt, positivt och gynnsamt när det gäller resultat, arbetsmiljö, utveckling och trivsel.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning och besitter goda kunskaper inom aktuell lagstiftning. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning. Det är dessutom meriterande om du har tidigare erfarenhet av LSS- och eller biståndshandläggning, att du besitter goda kunskaper inom aktuell lagstiftning samt att du har vana av att arbeta i verksamhetssystemet Life Care. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där samarbetsförmåga, flexibilitet och god organisationsförmåga är viktiga egenskaper.

Anställningsvillkor
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Ange löneanspråk.

Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2020-12-01 Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ovanåkers kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/71".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen

Jobbnummer
5392995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: