Handläggare till Biståndsenheten

Ovanåkers Kommun / Administratörsjobb / Ovanåker
2017-10-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till Biståndsenheten" (publicerad 2021-09-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Framtiden är din ? och din framtid är vår framtid!

Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun söker en handläggare till biståndsenheten.

Som handläggare på biståndsenheten arbetar du utifrån socialtjänstlagen, SoL och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS med att informera, utreda, bedöma behov, fatta beslut, följa upp och ompröva beslut enligt utifrån de båda lagarna. I arbetet ingår bl.a. att göra hembesök och vårdplanera.
Utredningsmodellen IBIC, individens behov i centrum, är under införande i verksamheten.
Som handläggare på biståndsenheten får du möjligheten att arbeta i liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, där du arbetar nära dina kollegor, chefer och samarbetspartners. Du kommer ingå i en positiv grupp av erfarna och professionella handläggare med ett gott samarbetsklimat. Vi är en liten organisation med stora möjligheter och vi ser den lilla arbetsgruppen som någonting unikt, positivt och gynnsamt när det gäller resultat, arbetsmiljö, utveckling och trivsel.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning och besitter goda kunskaper inom aktuell lagstiftning.
Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning. Det är dessutom meriterande om du har tidigare erfarenhet av LSS- och eller biståndshandläggning, att du besitter goda kunskaper inom aktuell lagstiftning samt att du har vana av att arbeta i verksamhetssystemet Life Care.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där samarbetsförmåga, flexibilitet och god organisationsförmåga är viktiga egenskaper.

Publiceringsdatum
2017-10-23

Tillträde
Snarast eller efter överenskommelse

Ersättning
Ange löneanspråk

Arbetstider och omfattning
Heltid
Provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning

Urval kommer att ske löpande.

Ovanåkers kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering.
Vi undanber oss bestämt kontakt med medieförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: Soc 18/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Åsa Olsson 0271-57 000 vx

Företag
Ovanåkers kommun

Adress
Ovanåkers kommun
Långgatan 24
82880 EDSBYN

Kontorsadress
Långgatan 24

Jobbnummer
3761817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: