Handläggare till betalningsföreläggandeenheten i Östersund
Kronofogdemyndigheten / Företagsekonomjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Östersund,
Sundsvall,
Härnösand,
Örnsköldsvik,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Ditt nya jobb
Ditt arbete som handläggare innebär bland annat att du ska granska om underlag är korrekta, hantera registreringar och fatta beslut. Rollen som handläggare kräver att du är noggrann och samtidigt kan arbeta i ett högt tempo. Arbetet innebär också många kontakter med våra kunder, både skriftligen och per telefon.
Vi arbetar teambaserat, vilket innebär att du tillhör ett team som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2018-08-21BakgrundVi söker dig som har
• en avslutad treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste åren, till exempel registrering, granskning eller diarieföring
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda datorkunskaper.
Det är meriterande om du
• har tidigare aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta på Kronofogden
• har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av kundkontakter.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Många av de människor du möter befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver därför kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme.
• Som handläggare är det viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och förklara.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Anställningen gäller visstid om 6 månader med möjlighet till eventuell förlängning.
Tillträde sker enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Beljestrand, Teamchef 010-5789816
Alexandra Fredin, hr-konsult 010-574 74 60
Solveig Artsman, Facklig kontaktperson ST 010-572 27 08
Clarence Eliasson, Facklig kontaktperson SACO 010-578 38 29
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Forskarens väg 9, Hus UD
83126 Östersund
KontorsadressForskarens väg 9, Hus UD
Jobbnummer 4302258
Observera att sista ansökningsdag har passerat.