Handläggare till Betalningsföreläggandeenheten i Gävle
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Gävle,
Falun,
Uppsala,
Hudiksvall,
Västerås eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Tjänsten är placerad på betalningsföreläggandeenheten och innebär löpande handläggning och ärendehantering inom den summariska processen. Den summariska processen är ett förenklat rättegångsförfarande som används för att fastställa anspråk och besluta om mål för handräckning där det inte föreligger någon tvist. Det kan handla om pengar, men också om att någon ska flytta, lämna tillbaka lånade saker eller ge tillträde för till exempel en besiktning.
Ditt nya jobb
Ditt arbete som handläggare innebär bland annat att du ska granska om underlag är korrekta, hantera registreringar och fatta beslut. Rollen som handläggare kräver att du är noggrann och samtidigt kan arbeta i ett högt tempo. Arbetet innebär också många kontakter med våra kunder, både skriftligen och per telefon.
Vi arbetar teambaserat, vilket innebär att du tillhör ett team som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2018-09-10BakgrundVi söker dig som har
• avslutad treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste åren inom registrering, granskning eller beslutsfattande
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda datorkunskaper.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av kundkontakter.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Många av de människor du möter befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver därför kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme.
• Som handläggare är det viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och förklara.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Anställningen är tidsbegränsad om minst 6 månader med möjlighet till förlängning.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Bäcker, 010-573 18 64
Alexandra Fredin,
alexandra.fredin@skatteverket.se 010-574 74 60
Clarence Eliasson, Facklig kontaktperson SACO 010-578 38 29
Solveig Artsman, Facklig kontaktperson ST 010-579 20 24
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Skomakargatan 1
80320 Gävle
KontorsadressSkomakargatan 1
Jobbnummer 4336882
Observera att sista ansökningsdag har passerat.