Handläggare till arbetsmarknads- och integrationsenheten - Årjängs kommun, Stöd och omsorg - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Årjäng
Handläggare till arbetsmarknads- och integrationsenheten
Årjängs kommun, Stöd och omsorg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Årjäng, Eda, Bengtsfors, Arvika
Visa alla jobb hos Årjängs kommun, Stöd och omsorg i Årjäng

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.
Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng

Arbetsmarknads- och integrationsenheten (AMI) ansvarar för alla arbetsmarknadsåtgärder inom kommunens arbetsgivarområde för att stimulera sysselsättningen och motverka arbetslöshet i kommunen. Enheten medverkar också i olika arbetsmarknadsprojekt. Målgruppen är personer mellan 15-65 år som varken jobbar eller studerar. Enheten samarbetar främst med individ - och familjeomsorg och gymnasieskolan. Externa samarbetsbetspartners är Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan samt Region Värmland.



Publiceringsdatum
2020-10-30

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett intressant arbete där du utvecklar verksamheten med fokus på aktiviteter som styr mot satta mål genom att aktivt komma med egna förslag på utvecklingsområden.
I rollen förväntas du arbeta innovativ och proaktivt där du bidrar till att verksamheten har de metoder, verktyg och den kunskap som behövs för att bedriva en effektiv verksamhet. Du förvaltar och utvecklar enhetens gemensamma arbetsprocesser samt ansvarar för de styrande och stödjande dokumenten.
Arbetet utförs individuellt eller i nära samarbete med chefen och medarbetare.
Du ansvarar för förvaltningens systemstöd och bör därför ha en god förståelse för systemrelaterade frågor och förmåga att på ett pedagogiskt sätt visa hur processerna kan effektiviseras genom användandet av nya metoder.
Med eget ansvar och nytänkande tror vi att du gör vår offentliga verksamhet unik.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som vi anser vara likvärdig för tjänsten.
Tjänsten förutsätter goda IT-kunskaper. God kunskap och tillämpning av svenska i tal och skrift är ett krav.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara kommunikativ i bemötande, tal och skrift samt ha förmåga att arbeta självständigt.
Du är en utvecklingsinriktad person med analytisk förmåga som gillar att lösa utmaningar, är öppen för nya perspektiv och innovativa idéer.
Du vågar tänka i nya banor och har en drivkraft som gör att du får saker gjorda på ett effektivt och genomtänkt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du har ett giltigt B körkort .

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Årjängs kommun, Stöd och omsorg

Jobbnummer
5416101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Årjängs kommun, Stöd och omsorg: