Handläggare (tidsbegränsad anställning)
Stockholms Universitet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige vid Områdeskansliet för humanvetenskap, Humanistiska fakultetskansliet. Sista dag att ansöka är 2024-03-29.
Stockholms universitet präglas av öppenhet och en nyskapande, gränsöverskridande verksamhet. Rankat som ett av världens 100 främsta lärosäten är Stockholms universitet ledande inom forskning och utbildning inom humanvetenskap och naturvetenskap. Universitetet har mer än 5 500 medarbetare och drygt 27 000 helårsstudenter som verkar i en unik miljö i nationalstadsparken.
Områdeskansliet för humanvetenskap är en avdelning inom förvaltningen vid Stockholms universitet. Kansliet ger stöd till såväl ledning och beslutande och beredande organ på områdes-, fakultets- och institutionsnivå som till områdets alla institutioner. Ansvarsområdet för kansliet omfattar bland annat planering och uppföljning av utbildning, verksamhetsplanering, budget, lärarrekrytering och kommunikationsarbete.
Nu söker områdeskansliet en handläggare med placering vid Humanistiska fakultetskansliet som är en sektion inom Områdeskansliet, och med inriktning företrädesvis mot utbildningsfrågor.
Publiceringsdatum2024-03-18Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med handläggning och utredning av frågor som främst rör utbildning. I arbetet som handläggare ingår att vara föredragande och kanslistöd i beredande och beslutande organ. Du bereder exempelvis utbildnings- och kursplaner, skriver underlag inför beslut och handlägger löpande ärenden.
Du kommer att verka i nära samarbete med övriga handläggare samt utbildningsledare inom områdeskansliet. Du kommer också att ha kontakt med studierektorer och annan personal som arbetar med utbildningsfrågor vid institutionerna, liksom med fakultets- och områdesledning samt kollegor vid andra förvaltningsavdelningar.
KvalifikationerVi söker dig med lämplig högskoleutbildning, lägst kandidatexamen, och erfarenhet av kvalificerad handläggning vid lärosäte eller motsvarande. Du ska vara insatt i högskolans regelverk och villkor. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Arbetet ställer stora krav på kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt, god analytisk förmåga, samarbetsförmåga, effektivitet och självständighet. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen avser en visstidsanställning på heltid under fyra månader. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontaktuppgifter för detta jobbFör ytterligare information om anställningen, kontakta fakultetskanslichef Felicia Markus, e-post:
felicia.markus@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64,
saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89,
alejandra@st.su.se, samt
seko@seko.su.se (SEKO).
Så ansöker duDu söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Ersättning Individuell lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms Universitet (org.nr 202100-3062),
http://www.su.se Arbetsplats Stockholms universitet
Jobbnummer 8549337
Observera att sista ansökningsdag har passerat.