Handläggare Teknisk support 2nd line
AllTele / Elkraftsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elkraftsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AllTele i Skellefteå,
Umeå,
Vilhelmina,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige AllTeles affärsidé är att erbjuda telefoni och bredband till alla, och att våra erbjudanden ska uppfattas som enkelt, nära och prisvärt. Vi levererar en komplett produktportfölj med fast telefoni, IP-telefoni, fiberbaserade bredbandstjänster i stadsnät, bredband via ADSL samt mobilt bredband. Vi följer noga marknadens utveckling och anpassar Bolaget efter kundernas behov. En av entreprenörskap präglad organisation. För att säkerställa en hög servicenivå bedriver AllTele kundserviceverksamheten i egen regi.
Befattningsbeskrivning
Ansvarsområden: Via telefon och mail lösa kunders problem mot 3 Dje part såsom stadsnät, tjänsteleverantörer, leveransavdelning etc. med AllTele s tjänster.
Arbetsuppgifter: Korr läsa och eventuellt justera felanmälningar som lagts av 1st line, vidta åtgärder för att avhjälpa felet, ev. kontakt för leveranskontroll eller skicka vidare till stadsnät för kontroll av stadsnätsutrustning. Vi lägger stor vikt på att man ska trivas och må bra på jobbet och i gruppen, ett ansvar som ligger på varje anställd att bidra till.
Befogenheter: Eskaleringsbeslut på utdragna ärenden, flagga för befarade driftstörningar om de ser ett mönster i felanmälningar som inkommer från 1st line.
Resultatansvar: Ta eget ansvar för att uppnå avdelningens uppsatta mål samt jobbar effektivt och mot företagets resultatmål.
Rapporteringsansvar: Rapportera till chef teknisk support om eventuell backlogg i ärendehanteringen.
Kunskapskrav: Teknik, IT, Nätverk, teknisk engelska.
Utbildning: Tekniskt gymnasium, gärna eftergymnasial utbildning eller fristående kurser i IT/ Teknik/programmering.
Tidigare erfarenhet: Telekom och nätverk är ett krav minst två år. Gärna ha erfarenhet ifrån service yrke.
Kunskaper och färdigheter: Analytisk problemlösning, förståelse och kunskap om kundens utrustning samt vanliga fel, kräver ibland stort tålamod då uppgifterna innefattar ibland guidning att hjälpa kunden ta fram teknisk information som behövs i felsökningen. Ha förmågan att förklara det tekniskt komplexa för en person som inte innehar denna kunskap eller kompetens.
Språkkunskaper: Svenska god i tal och skrift, engelska god i tal och skrift, gärna ytterligare språk är ett plus.
Personliga egenskaper: Stort tålamod, service inriktad, hög stress tröskel, god samarbetsförmåga är ett krav.
Övrigt: Oregelbunden arbetstid kan förekomma såsom kvällar och helger.
Publiceringsdatum2011-04-01Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMichael Ohlsson, Team Chef Teknisk Support,
michael.ohlsson@alltele.seFöretagAllTele
AdressAllTele
Box 42017
12612 Stockholm
Jobbnummer 892072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.