Handläggare, Stöd- och serviceverksamheten, Lokalpolisområde Umeå
Polismyndigheten, Polisregion Nord / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Umeå,
Vännäs,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Polisområde Västerbotten består av tre lokalpolisområden, LPO Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. Lokalpolisområde Umeå har verksamhet i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Robertsfors, Vindeln samt Bjurholm.
Lokalpolisområde Umeå ingår i polisområde Västerbotten. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.
Publiceringsdatum2024-10-04ArbetsuppgifterVi söker nu en handläggare till stöd- och serviceverksamheten som kommer att arbeta med administrativt ledningsstöd åt lokalpolisområde Umeå.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Stödja lokalpolisområdet i den löpande driften
• Hantera funktionsbrevlådor med tillhörande administration och diarieföring
• Föra protokoll
• Vara behjälplig vid planering, bokning och samordning inför möten
• Arbeta med beredningsuppdrag av skiftande inriktning
• Hantera och fördela ärenden i lokala administrativa system
Arbetsuppgifterna kan komma att utökas beroende på sökandes bakgrund och utvecklingspotential samt verksamhetens behov. Vi söker därför dig som är flexibel och vill vara med och förbättra samt utveckla vår verksamhet.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• 3-årig gymnasiekompetens, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och grundläggande i engelska
• god datorvana och förmåga att sätta dig in i nya system
• giltigt svenskt körkort (B-behörighet), ej automat
Det är även meriterande om du har:
• erfarenhet av handläggning i IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem
• erfarenhet av att arbeta med stöd åt chefer
• eftergymnasiala studier inom relevant område, exempelvis administration/ekonomi eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Polismyndigheten eller annan statlig myndighet med förståelse för rättssystemets uppdrag
Personliga kompetenser
För att lyckas i rollen som handläggare ska du trivas med att arbeta självgående och med ett tidvis högt tempo. Du trivs med att ta stort eget ansvar och har ett strukturerat arbetssätt som gör att du kan prioritera rätt saker i ditt arbete. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga, både internt och externt. Du kan snabbt ställa om utifrån verksamhetens behov och du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra med att lösa arbetsuppgifter och situationer.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Dagtid flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeVi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C212367/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Nord
Kontakt Rekryterande chef
Carl-Johan Ekelund
carl-j.ekelund@polisen.se Jobbnummer 8938599
Observera att sista ansökningsdag har passerat.